2011. szeptember 29., csütörtök

Zöldparadicsom lekvár


Másfél kg paradicsomból ez a négy kis üveg pont tele lett, így a kis tálkába egy tavaly készített, Kárpátaljáról hozott lekvárt tettem, aminek a színe kicsit barnásabb, mint a friss, amit most készítettem.

A lekvár péksüteményen  -  néhány hét elteltével, az első üveg felnyitása után

Hozzávalók: 1 kg zöld paradicsomhoz 50 dkg cukor, 1 citrom, 1 dl víz, esetleg dzsemfix, szalicil.

Elkészítése:
A paradicsomot feldaraboljuk, majd ledaráljuk. (Ha nehezen menne a darálás, akkor főzzük kis ideig a feldarabolt paradicsomot, amíg valamennyire megpuhul, és aztán daráljuk le.)
A vízzel 20  percig főzzük, majd hozzáadjuk a cukrot a citrom levét és reszelt héját. Addig főzzük, míg jó sűrű nem lesz, és a paradicsomdarabok  teljesen puhák nem lesznek. Sűrítés végett adhatunk hozzá dzsemfixet is, én egy keveset tettem bele, mikor már úgy láttam, hogy majdnem kész.
Melegen üvegekbe töltjük és késhegynyi szalicilt szórunk a tetejére. Száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Nagyon finom, nem érezni rajta a paradicsom ízét. Mi idén (2011.) tavasszal Kárpátalján ettünk először ilyen lekvárt, de magunktól nem jöttünk volna rá, hogy miből készült. Már akkor ott nagyon ízlett, ezért most ősszel kedvet kaptam rá, hogy itthon is elkészítsem.

Az előkészületek



8 megjegyzés:

  1. nálam is tervben van, remélem nem marad el.
    kizárólag zöld fajtákat tettél vagy mehet bele már a picit pirosas is (kevésbé piros mint ami az első képen látható)

    VálaszTörlés
  2. Olyan pirosat mint az első képen látszik, nem tettem bele, és kevésbé pirosat sem. A második képen látszik egy-két rózsaszínű kocka, olyan színű paradicsom került bele, két-három darab.

    VálaszTörlés
  3. A zöldparadicsomot csalamádéba szoktam rakni, érdekes felhasználás, mihez fogyasztottátok?

    VálaszTörlés
  4. Kint Kárpátalján reggelire kaptuk, vajas zsömlével vagy kenyérrel ettük. Itthon csak úgy magába eszegettük eddig nég, nasiként :)

    VálaszTörlés
  5. Mihez hasonlít az íze? Mi jó pár éve kipróbáltunk egy receptet de nagyon nem ízlett, mintha mentolos lett volna...

    VálaszTörlés
  6. Nekünk még nem volt soha mentolos, de a paradicsom íze sem érződik benne. Talán a sárgadinnye dzsemhez hasonlít az íze, nagyon finom, érdemes kipróbálni.

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok.
    Én most csinálom második évben,tavaly passzíroztam,mert nem pucoltam le a héját.
    Most le szedem a héját,és erős paprikát fogok bele tenni,hogy húsok mellé lehessen enni.Simán palacsintába nagyon finom,és dió alá a zserbóra szoktam kenni.Tartósító nélkül.Tipp:addig főzd,amíg jó sürű nem lesz.2018.09.30.

    VálaszTörlés