2019. december 1., vasárnap

Mézes tekercs - Advent első vasárnapjára






Elérkezett Advent első vasárnapja, s meg is gyújtottuk az első gyertyát.
Már hagyománnyá vált nálam, hogy Advent vasárnapjaira sütök valami újdonságot. Idén ezzel a mézes tekerccsel kezdtem a sütést, amit az "Ízőrzők" niklai epizódjában láttam. Nálam csak fele mennyiségből készült, és a fűszereken is módosítottam egy hangyányit....

Hozzávalók, az itt látható mennyiséghez: 25 dkg liszt, 1 kiskanál szódabikarbóna, 10 dkg cukor, 8 dkg méz, 3,5 dkg zsír, 1 tojás, 1 evőkanálnyi mézeskalács fűszerkeverék, 1 citrom reszelt héja, fél dl tejföl,
a tölteléke: sűrű szilvalekvár és vágott dió,
a tetejére: 1 tojás.

Elkészítése:
A cukrot, a zsírt, az egész tojást, a mézet, csipet sót, a mézes fűszerkeveréket és a szódabikarbónát tálba öntöttem, és habosra kikevertem. Utána hozzáadtam a lisztet, és annyi tejfölt, hogy könnyen sodorható legyen. Összegyúrtam, majd másnapig hideg helyen pihentettem.
Ekkor lisztezett gyúródeszkán két cipót formáztam belőle, és egyenként kisodortam. A kisodort tészták közepét megraktam sűrű szilvalekvárral, és megszórtam a vágott dióval, aminek mindkét oldalára felhajtottam a tésztát.
Tepsibe tettem, tetejüket felvert tojással megkentem, és előmelegített sütőben kezdetben nagyobb, majd mérsékelt lángon megsütöttem.

Amint kihűlt már szeletelhetünk belőle, meghinthetjük porcukorral is. Finom omlós sütemény, sokáig eltartható.

A kisodort tészta, rajta a töltelék: szilvalekvár és vágott dió

A tészta felhajtása a töltelékre

A tepsiben sütés előtt...

...és sütés után


Meggyújtottuk az első gyertyát...

Világosban....

...és sötétben



11 megjegyzés:

  1. Igazi téli sütemény guszta. Ezt a süteményt még régebben én is elkészítettem és nagyon ízlett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva! Megnéztem a te régi mézi tekercsedet, nagyon jó néz ki. Én is tehettem volna bele több lekvárt, de nem baj, így is finom lett. Majd legközelebb....

      Törlés
  2. Ez a süti nagyon szuper, valóban a karácsony közeledtéhez illő. Nagyon jól néz ki és biztos, hogy finom, mert a lekvár és dió nagyon belevaló. Ha egynásra hajtottad és nem tekerted, akkor a teteje csak duplán lett a tésztájából, ugye? Milyen sütőd van villany vagy gáz? Mi most vettünk olyat, hogy a sütője villany, fönt meg gáz, de még nem próbáltam benne sütni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia! Igen, a tetején csak egymásra hajtottam a két szélét, amiket kicsit jobban ellapítottam.
      Nekünk még a régi fajta gáztűzhelyünk van, sokszor gondom is van a sütővel, a nagyobb tészták sütésénél, nehogy alul megégjen, és a közepe is jól átsüljön.
      Jó lehet ez a te új tűzhelyed, de nálunk nem biztos hogy bírná a villanyvezeték, pedig egyszer gondolkodtunk rajta, hogy jó lenne ilyet venni. Aztán maradt a régi...
      Ha egyszer sütsz vele, majd számolj be, hogy hogy működik :-)

      Törlés
  3. De jó ez a recept! Megint valami, amit el kell -kellene- készíteni. Szerintem karácsonykor is megállná a helyét! Szépek a fotóid- ismét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Melinda. Finom volt, szeretjük a mézeseket 😊

      Törlés
  4. Csodásan néz ki! Igazi karácsonyi süti, a lekvár és a dió szuperfinom együtt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin! Már karácsonyi próbasütés volt 😊

      Törlés
  5. Áldott adventi várakozást Nektek! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Zsuzsa, Nektek is viszont! 😊

      Törlés
  6. Kimaradt a receptúrából a só!!!!!

    VálaszTörlés