2024. január 25., csütörtök

Almás-diós rakott tészta, csipkebogyólekvárral





Egy finom rakott diós tészta, almával, pici citromlével, fahéjjal, és a tetején csipkebogyólekvárral... igazi téli csemege, vagy egy tartalmas leves után kiváló második fogás....

Hozzávalók a tésztához:  25 dkg liszt, 1 tojás, pár csipet só, kevés víz, 
a töltelékhez: cukrozott darált dió (nem mértem mennyi, amennyi kívánkozik),  mokkás- vagy kiskanál őrölt fahéj, 1 nagyobb alma, cukor, 1-2 kiskanál citromlé, 
a tetejére: 3-4 evőkanál tejföl, cukor, 1 evőkanál csipkebogyólekvár, 
tálalásnál: csipkebogyólekvár.

Elkészítése:
Először meggyúrtam a tésztát, utána kicsit pihentettem. 
Közben ledaráltam a diót, belekevertem a fahéjat, és előkészítettem az almát is. Kb. 1x1 cm-es kockákra vágtam, meglocsoltam citromlével, és nagyon kevés vízzel pár perc alatt megpároltam, csak hogy ne legyen teljesen nyers, de még roppanós.
Pihentetés után kisodortam a tésztát és összemetéltem. Kb. olyan méretűre, mint amit a halászléhez szoktam. Kifőztem, majd elkezdtem összeállítani a töltelékkel. 
Egy tűzálló tál alját vékonyan kiolajoztam, beletettem a tészta felét, rászórtam a darált dió és az alma felét, összekevertem, majd jött a többi tészta, a dió, és a maradék alma.
Tetejére a tejfölt pici cukrot és a lekvárt elkevertem, majd beborítottam ezzel a tésztát. Sütőbe tettem, és közepes lángon 20-30 perc alatt megsütöttem. (Ez az idő sütőtől függhet.)

Tálalásnál a tésztát meglocsoltam csipkebogyó lekvárral, és ha szükséges megszórhatjuk porcukorral is.


Az összemetélt tészta

A kifőzött tésztát összekeverjük a dióval....

...és hozzáadjuk a megpárolt almát is

Tetején a csipkebogyólekvárral elkevert tejföl - sütés előtt....

....és sütés után



8 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet...Egy baj van csak vele, nevezetesen, hogy a csipkebogyó lekvárt elkészíteni - hát ez egy gyötrelem.Már évek óta nem készítek. Igaz, lehet kapni, de azzal elég bizalmatlan vagyok, nem tudom hogyan készül és azt se, hogy képes-e utolérni az "igazi" csipkelekvár ízét...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, a csipkebogyólekvárt valóban nem egy leányálom elkészíteni, már kezdődik a szedésénél. Ez még a tavalyelőtti, tavaly ősszel nem volt alkalmas idő a szedésre, és lekvár is van még egy-két üveggel.

      Törlés
  2. Guszta, nagyon finom lehetett! Most szívesen elfogadnék belőle kóstolót csak én szilvalekvárral enném😊 Csipkebogyó tisztitája közben egyszer kiütéses lettem allergiás vagyok rá sajnos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, sajnálom, hogy allergiás vagy a csipkebogyóra, de persze bármilyen más lekvárral is finom a tészta.

      Törlés
  3. Nagyon finom tésztát készítettél, én is szívesen megkóstolnám. A diós tésztát nagyon szeretjük, de így még nem készítettem... köszönöm az ötletet, kifogom próbálni. Ajándékba kaptam tavaly csipkebogyó lekvárt, finom volt, de én nem vállalkoznék rá hogy főzzek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt, a lekvár is jól illett hozzá. Örülök, hogy szeretnéd elkészíteni, váljék majd egészségetekre!
      Csipkebogyó lekvárt többször főztem már, én szeretek vele bíbelődni 😊.

      Törlés
  4. Szeretem a diós tésztát, te pedig mesteri szintre emelted! Hűűű :-)

    VálaszTörlés