2024. január 8., hétfő

Afrikai harcsa sajtos bundában, céklás franciasalátával






Rántott halat ettünk mostanában kétszer is, karácsonykor és a napokban is. Az afrikai harcsából maradt a mélyhűtőben, azt most sajtos bundában rántottam ki. Mindkétszer franciasalátát készítettem mellé, céklával. Nagyon finom volt!

Hozzávalók mennyiségek nélkül, a rántott halhoz: afrikai harcsa szeletek (vagy más hal), só, bors, liszt, tojás, zsemlemorzsa, reszelt sajt, citrom, olaj,
a franciasalátához a zöldségek: borsó, sárgarépa, krumpli, savanyú uborka, alma és főtt cékla, 
a tartármártáshoz: tejföl, majonéz, mustár, őrölt bors, porcukor, citromlé..

Elkészítése:
A halat keskenyebb darabokra vágtam, sóztam, borsoztam, meglocsoltam citromlével, és állni hagytam. Ezután bepaníroztam a hagyományos módon - liszt-tojás-zsemlemorzsa - annyi különbséggel, hogy a felvert tojásba reszelt trappista sajtot kevertem.
Ezután bő olajban kisütöttem.
A franciasalátát kicsit előbb állítottam össze, hogy összeérjenek az ízek.
A borsót, a kockára vágott krumplit és sárgarépát enyhén sós vízben kevés olaj hozzáadásával megfőztem, majd szűrőn lecsepegtetettem. A céklát is megfőztem, külön, héjastul. Míg hűltek a zöldségek, elkészítettem a tartármártást.
A tejfölhöz kevertem a majonézt - amely lehet tubusos és otthon készített is -, egy kis mustárt, borsot, ízlés szerint egy-két kiskanál porcukrot és egy kis citromlét. Belekevertem a megfőtt zöldségeket, egy kockára vágott almát és 2-3, szintén kockára vágott savanyú uborkát.
A céklát meghámoztam, feldaraboltam, és ezt is hozzákevertem a kész franciasalátába, ami hamar megszínezte a salátát, szép élénk színűre.

A karácsonykor tálalt halak és a franciasaláta....

...ahol még óvatosan bántunk a céklával...



4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehetett ezzel a különleges salátával!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt mindkét változat!

      Törlés
  2. Hmmmmm.... a mai bejegyzés elolvasását kihagyom...Nem tehetek róla, a hal nálam szóba se jöhet.... :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi nagyon szeretjük a halat, lehet sütve, rántva... A halászlét minden héten meg tudnám enni, jó sok tésztával, bajai módra elkészítve, csak elég drága a ponty meg a többi hal is, sajnos.

      Törlés