2024. január 17., szerda

Céklás franciasaláta




Egy finom, szép színes tartármártás alapú saláta, sok zöldséggel és céklával. Tálalhatjuk bármihez, amihez franciasalátát kínálnánk. Mi általában halakhoz szoktuk enni, legutóbb ehhez a halhoz készítettem. Nagyon finom!

Hozzávalók mennyiségek nélkül, a zöldségek: borsó, sárgarépa, krumpli, savanyú uborka, alma és főtt cékla,
a tartármártáshoz: tejföl, majonéz, mustár, őrölt bors, porcukor, citromlé..

Elkészítése:
A borsót, a kockára vágott krumplit és sárgarépát enyhén sós vízben kevés olaj hozzáadásával megfőztem, majd szűrőn lecsepegtetettem. A céklát is megfőztem, külön, héjastul. Míg hűltek a zöldségek, elkészítettem a tartármártást.
A tejfölhöz kevertem a majonézt - amely lehet tubusos és otthon készített is -, egy kis mustárt, borsot, ízlés szerint egy-két kiskanál porcukrot és egy kis citromlét. Belekevertem a megfőtt zöldségeket, egy kockára vágott almát és 2-3, szintén kockára vágott savanyú uborkát.
A céklát meghámoztam, feldaraboltam, és ezt is hozzákevertem a kész franciasalátába, ami hamar megszínezte a salátát, szép élénk színűre.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése