2022. március 22., kedd

Juhtúrós-sajtos pogácsa




Már egy-két hete sütöttem ezeket a pogácsákat. Valami sósra vágytunk, és mivel még van a mélyhűtőben a tavaly augusztusban Torockóról hozott juhtúróból, gondoltam abból felhasználok hozzá. A Pinteresten láttam már régebben juhtúrós pogácsát, de abban nem volt élesztő, de gondoltam az nem árthat neki, és mivel volt egy kibontott porélesztőm, így azt is fel tudtam használni. Végül az eredeti receptet már teljesen átalakítottam, így lett egy újabb saját elgondolású pogácsám. Finom lett, nagyon gyorsan elfogyott, hisz csak ennyi lett belőle, ami a képeken látszik.

Hozzávalók a tésztájához: 20 dkg liszt, 1 evőkanál porélesztő, 1 tojássárgája, 12 dkg juhtúró, 5 dkg vaj vagy margarin, 6 dkg reszelt sajt, 
a tetejére: 1 tojásfehérje, reszelt sajt és köménymag.

Elkészítése:
Nagyon egyszerű, mindent összekevertem, bedagasztottam, majd fél órát hideg helyen pihentettem. Ekkor másfél ujjnyira kisodortam, kiszaggattam, megkentem a tojásfehérjével, megszórtam reszelt sajttal és köménymaggal. Tíz percet pihentettem még, és előmelegített sütőben megsütöttem.




15 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek. Valamikor régebben már én is csináltam juhtúróval kíváncsi voltam milyen. Azt hiszem egy darabig nem ismétlem meg bár finom volt de mostanában a juhtúró ára is megszaladt:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, valóban nagyon drága a juhtúró, szerencsére nekünk még volt Erdélyből...

      Törlés
  2. Ilyent én még nem ettem, de emlékezetem szerint nem is hallottam...És épp van itthon (akciós volt :-) ) 2 csomag juhtúróm - ki is fogom próbálni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már többször sütöttem juhtúróval pogácsát, mindig kicsit másképp, attól függ hogy miből mennyi van itthon 😊. Ha szereted a juhtúrót, akkor biztos ez is ízlik majd! Csinálhatod rendes élesztővel is, nekem ekkor pont nem volt itthon, csak egy bontott zacskó porészlesztő, és el akartam használni 😊.

      Törlés
  3. Ó, azok az erdélyi juhtúrók! Milyen finom is puliszkához, és ez a pogácsa is fenséges lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, így igaz, ahogy írod 😊, nagyon szeretjük. Finom puliszkához, sztrapacskához és pogácsákban is.

      Törlés
  4. Nagyon guszta pogácsa, szinte ide érzem a finom illatát. Juhtúróval még nem sütöttem, csakis tehéntúróval, de egy próbát mindenképpen megér.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, próbáld meg, remélem ízlik majd, nekünk igen 😊 !

      Törlés
  5. A régi szép időkben egy cukrászda mellett dolgoztam. Minden reggel a még forró, frissen sült juhtúrós pogácsájuk illata bevonzott az üzletbe. Hihetetlen fimom, foszlós, leveles volt. Azóta szeretem a juhtúrós változatot. Gondolom nem volt idejük sokáig ilyen szépen mosolyogni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Igen, nagyon hamar elfogyott 😁. Egy jobb sütőben biztos még jobban lennének 😊.

      Törlés
  6. Nagyon szépek lettek a juhtúrós pogácsáid, és finom is lehet azoknak, akik szeretik. Mi nem szeretjük a juhtúrót, bár még sohasem kóstoltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, mi nagyon szeretjük a juhtúrót, így a pogácsát is belőle 😊.

      Törlés
  7. Ó, de gyönyörűek a pogácsáid! :)

    VálaszTörlés
  8. De szépek a pogácsáid! S biztosan ugyanolyan finomak is. Nekem is van még a fagyasztóban otthoni juhtúró, ideje lenne felhasználni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda! Finomak voltak, szeretjük a juhtúrót. Spórolunk vele, mert mem tudni, mikor tudunk ismét hozni...

      Törlés