2022. április 8., péntek

Tojáslikőr és belőle tojáslikőrös puding - Ani blogjátékára: Tojáslikőr receptet keresünk!


A likőr üvegbe és kis poharakba töltve...


A lányom által készített tojás tartó, és festett tojások, melyek szintén az ő művei...

A két kehely puding...

...és kidíszítve...


Aninál, a "Parókia konyháján túl" blog háziasszonyánál játék van: "Tojáslikőr receptet keresünk" címmel! Tegnap jelent meg a felhívás, és mivel megtetszett a játék, ma gyorsan el is készítettem, mert húsvét előtt már vége a játéknak.

Mivel még soha nem csináltam tojáslikőrt, ezért nézelődtem az Interneten. Amennyi receptet megnéztem azok nagyjából mind azonosak, csak némi eltéréssel. De találtam egy tojáslikőrös pudingot, amit elég különlegesnek tartottam ahhoz, hogy egy ilyet mi is megkóstoljunk. Gyorsan átvettem az ötletet, és már el is készült a saját ízlésünknek megfelelően, egy kis mennyiségből.

A likőr kicsit hamis - de elég finom így is, puding alapanyagnak pedig teljesen jó -, mert kevés szeszt tettem bele, tejszínt pedig egyáltalán nem. Venni nem akartam ehhez a kis adaghoz, mert ebben a nem túl rózsás gazdasági helyzetben, amit most élünk meg, nem árt kicsit spórolni...

Hozzávalók a likőrhöz: 2 tojássárgája, 2,5 dl tej (vagy tej és tejszín keveréke), 2,5 dkg cukor, 1 vaníliás cukor, egy-két csipet fahéj, kb. 3 evőkanál vodka, 
a pudinghoz még: 1,5 dl tej, 2-3 kiskanál cukor (vagy ízlés szerint több, kevesebb), 1 vaníliás pudingpor.

Elkészítése:

A két sárgáját elkevertem 1 dl tejben, a maradék 1,5 dl tejet pedig felforraltam a cukrokkal és fahéjjal. Ezután apránként hozzákanalaztam a sárgájás tejhez, vigyázva hogy ne hogy összekapja a sárgáját a forró tej. Már csak a szeszt kellett hozzáadnom, 3 evőkanál vodkát, és el is készült a likőr.

Aki szeretné a hagyományos recepteket követni, az a tej egy részét "visszacserélheti" tejszínre, és több szeszt tehet bele. De mivel én már eleve úgy fogtam neki az elkészítéséhez, hogy puding lesz belőle, így nem mentem tejszínt beszerezni.
De így is finom volt, pláne ha még le is hűtöttem volna, és egy-két napot állni hagytam volna, hogy az ízek jobban összeérjenek.

Most viszont mindjárt nekiálltam a puding főzéséhez. A hozzá szánt 1,5 dl tejben elkevertem a 2-3 kiskanál cukrot, és a pudingport. Amikor már sűrűsödött hozzáöntöttem a tojáslikőrt, és készre főztem.
Elosztottam a két kehelybe, és hűtőszekrénybe tettem. Mikor kihűlt és kellően  megdermedt, tálaltam.

A két sárgája a tejjel...

...már elkeverve, és a felforralt tej apránként hozzáadagolása



16 megjegyzés:

  1. Én se készítettem még házilag tojáslikőrt, biztos remek íze van! :) Szépek a képek! A puding is kedvemre való.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, finom volt. Tejszínnel még finomabb lett volna, de én már az elején úgy készültem, hogy puding lesz belőle, ahhoz pedig így is szuper alapanyag volt 😀.

      Törlés
  2. Nagyon csábító ez az itóka, szívesen elkortyolgatnám. A puding is szuper ötlet, váljék mindkettő az egészségetekre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt minden, szívesen megkínáltalak volna vele. A puding nagyon finom, különleges ízű desszert lett 😀.

      Törlés
  3. Mi nem szeretjük a nyers tojásokat semmiben sem. De látványnak nagyon jól néznek ki amit készítettél. Ezért nem készítek házilag majonézt sem. Bár lehet, hogy a tubusos majonézben is van nyers tojás, de kétlem, hogy lenne, mert az romlandó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Minket nem zavar a nyers tojássárgája, de itt sem volt teljesen nyers, főleg a pudingban nem. A nyers tojással biztos hogy vigyázni kell, de nekünk szerencsére még nem okozott soha problémát.

      Törlés
  4. Nagyon gyors voltál, még én sem készítettem tojáslikőrt. Ötletes ez a megoldás és biztos finom volt szép munkái vannak lányodnak is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, a lányom nevében is! Próbálj ki nyugodtan egy tojáslikőrt, ha csak egy keveset is készítesz belőle, mert finom. Tejszínnel biztos sokkal krémesebb, finomabb, de utána én az egészből pudingot főztem, ahhoz nagyon jó volt. De likőrként is könnyű, nem túl szeszes itóka volt 😀.

      Törlés
  5. Én sem vagyok híve a tojáslikőrnek - de lányod kis húsvéti kosara nagyon tetszett !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük a lányommal együtt, nagyon ügyes dolgokat tud készíteni!
      A likőrt szeretjük, ha ritkán is, de szoktunk ilyet iszogatni, egy-két kortyot 😀.

      Törlés
  6. Kedves Katalin!Nagyon gyors voltál, köszönöm, hogy játszol. Nagyszerűek a képek megint, csodás a hangulatuk. A tojásokért nagy gratuláció a lányodnak. Egészen különlegesek! A puding pedig "hab a tortán"!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, a lányom nevében is!
      Kíváncsian várom hogy milyen likőrök jönnek majd össze, reméljük sok lesz 😊.

      Törlés
  7. Szuper lett mindkettő! Nagyon hasonlóan készítem én is a likőrt, szintén tejjel, tejszín nélkül. A pudingot ki fogom próbálni. 😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! Nagyon finom a puding, próbáld ki 😄.

      Törlés
  8. A tojáslikőr nálam elmaradhatatlan ünnepekkor, készült most is. Szerintem a házi készítésű is van olyan finom, mint a bolti, de csak töredékébe kerül. Nagyon jó desszertekbe, sütibe, fagyira öntve. Remek kis desszertet készítettél belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, finom kis itóka, mi is szeretjük 😋.

      Törlés