2024. január 11., csütörtök

Sajtos-tejfölös tészta - gemelli tésztából


Tálalva...



Úgy is mondhatnám, hogy a szegény ember túrós tésztája 😀, mert az íze nagyon hasonlított rá, de nincs benne, rajta túró. 
Először mákos tésztát szerettem volna csinálni, de nem volt itthon széles metélt, gyúrni pedig nem volt se kedvem, se időm. És nem volt itthon túró sem 😁, de volt sok sajt, tejföl és szalonna, és 14 dkg gemelli tészta. Ezekből született meg gyorsan ez a finom és könnyű tészta.... ami az ünnepi fogások után nagyon jólesett.
 
Hozzávalók: gemelli tészta (vagy széles metélt, vagy kocka tészta...), tejföl, reszelt sajt, füstölt szalonna.

Elkészítése:
A tésztát sós, forró vízben kifőztem. A főzővizekhez mindig szoktam pár csepp olajat is önteni
Közben lereszeltem a sajtot. Összevágtam a szalonnát, kisütöttem, kivettem a zsírjából és félretettem. 
A kisült zsírba beleforgattam a tésztát, kicsit pirítottam, majd belekevertem 1-2 evőkanál tejfölt és egy részét a reszelt sajtnak, kb. egyharmadát-negyedét. Kevergetten, egy-kétszer átforgattam, s már tálaltam is.
Tetejére még került tejföl, a többi reszelt sajt és a kisütött szalonna pörcök. Jól megsózva fejedelmi második fogás volt 😋.


A kifőtt tészta



8 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletesen megoldottad az ebédkészítést. Nagyon guszta és finom lehetett.... habár a mákos tészta is finom lett volna, nagyon szeretem azt is. Én is szoktam hasonló tésztát csinálni, csak miután összekeverem a tejföllel, sajttal, és a szalonnával, beteszem a sütőbe hogy kicsit összesüljön.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, néha én is összesütöm sütőben. Igen, úgy még finomabb.

      Törlés
  2. A kifőtt tészták közül a kedvencem a sajtos - legtöbbször ezt eszem. És mindegy, hogy a tésztának milyen az alakja... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, mi is szeretjük az ilyen tésztákat. Ez a tészta maradék volt, és ehhez pont elégnek bizonyult.

      Törlés
  3. Nagyon finom lehetett, sajtos tejfölös nekem is kedvencem. Pörcöt általában túrós tésztánál is régen mindig kiszedtem a férjemnek !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, a pörc nekünk is kedvencünk, nagyon jó ízt ad.

      Törlés
  4. A gemelli a tészta alakját jelenti? Még sosem hallottam ezt az elnevezést. Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak egyszer vettem még, csavart tésztát jelent.
      Itt olvashatsz róla bővebben:
      https://gyermelyi.hu/termekek/teszta/premium/gemelli/

      Törlés