2024. január 29., hétfő

Tejfölös-füstölt sajtos pogácsa







Szeretjük a pogácsákat, már sokfélét sütöttem, ennek a receptjét most az interneten találtam. Finom könnyű pogácsák lettek, szép levelesek. Nekem 21 db lett belőle, 4 cm átmérőjűek.

Hozzávalók nálam:  30 dkg liszt, 1,5 dkg élesztő, 12-14  gramm só, 1 tojás, 10 dkg tejföl, 13 dkg margarin (ennek egy része lehet zsír is), 
tetejére: 1 tojás, 7-8 dkg füstölt sajt.

Elkészítése:
A tejfölt és a margarint szoba hőmérsékletűre langyosítottam.
A többi mindent kimértem a dagasztótálba, az élesztőt sem futtattam fel, csak belemorzsoltam. Bedagasztottam, majd félretettem meleg helyre, kb. fél órát pihenni.
Ezután kétszer hajtogatom 20 percenként. A felső egyharmadát behajtottam középre, az alsót szintén, majd jobbról és balról is középre hajtottam.
A hajtogatások után jó ujjnyi vastagra nyújtottam a tésztát. Egy éles késsel bevagdostam a tetejét, kiszaggattam, majd lekenem felvert tojással, és megszórtam reszelt sajttal, napraforgó- és szezám magokkal.
Sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam a pogácsákat, és 15 percre újra félretettem pihenni. Közben előmelegítem a sütőt, és kb. 20-25 perc alatt megsütöm. (Ez az idő függ a sütőtől.)

recept: innen






6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, és finom pogácsát sütöttél, váljék egészségetekre. Én is éppen ma gondoltam rá, hogy kellene sütni..... kipróbálom a receptedet teljes kiőrlésű liszttel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, jó étvágyat majd hozzá! Nagyon finom, szívből ajánlom a megsütését!

      Törlés
  2. Nagyon szeretem a pogácsát, ezt a receptet is elmentettem, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, neked is csak ajánlani tudom, finom, könnyű pogácsa. Én legjobban még langyosan szeretem, mint minden pogácsát.

      Törlés
  3. Nagyon guszta finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Finom volt, főleg így, füstölt sajttal, amit mi nagyon szeretünk 😋.

      Törlés