2024. január 18., csütörtök

Paprikás kukoricalisztben sült keszeg, zelleres-lilahagymás krumplisalátával






Szeretjük a halat, sütve, rántva, halászlének... Sokszor eltervezem már, hogy hetente, de legalább kéthetente egyszer kellene halnak kerülnie az asztalunkra. De ez sokszor nem valósul meg, ami talán a halak borsos árának is köszönthető.... de most kicsit javítottunk az átlagunkon, mert karácsony óta ez már a harmadik halas fogásunk 😄.

A sült és rántott halakhoz ritkábban sült krumplit, sűrűbben valamilyen tartármártásos alapú salátát, vagy friss salátát, vagy ecetes salátát szoktam tálalni, úgy ahogy most is ez utóbbit készítettem hozzá. Egy finom, ízletes, zelleres-lila hagymás krumplisalátára esett most a választásunk, mivel szép, egészséges zellergumókat kaptunk Apukámtól - és ugye tudjuk, hogy a hazai, a saját termés mindig finomabb, jobb...

Hozzávalók a sült halhoz: kisebb méretű keszegek, só, liszt, piros paprika, a kisütéséhez: olaj, vagy más zsiradék.

Elkészítése:
A halakat sűrűn beirdaltam, sóztam, majd kb. 20-30 percre állni hagytam. Utána a kukoricalisztet összekevertem pirospaprikával, és megforgattam benne a halakat. Bő olajban ropogósra sütöttem, és a krumplisalátával tálaltam.





Hozzávalók a zelleres-lila hagymás salátához, mennyiség nélkül: salátákhoz való krumpli, friss nyers zellergumó, lila hagyma, só, cukor, ecet.

Elkészítése:
A krumplit héjában megfőztem, még melegen meghámoztam, de csak akkor szeleteltem fel, amikor kihűlt. Akkor szebben lehet. A lila hagymát karikákra vágtam. 
A zellergumót meghámoztam, vékony szeletekre vágtam, majd forró vízzel leforráztam, és így hagytam állni, míg kihűlt a víz. Ezt azért ajánlatos elvégezni, mert így kicsit puhul a zeller, nem lesz olyan sprőd, kemény.
Az ecetes léhez a zeller forrázó vizét használtam fel. Sóztam, ízlés szerint öntöttem hozzá ecetet, és cukorral ízesítettem. Hozzákevertem a krumplit, a felkarikázott hagymákat, átkevertem.
 
Tálalásig hideg helyre tettem. Célszerű néhány órával előbb elkészíteni, hogy az ízek jól összeérjenek.


A beirdalt, lesózott halak....

....és beforgatva paprikás kukoricalisztbe



6 megjegyzés:

  1. Ezt ma kihagynám...(nem eszem halat, de) elismerem, jól néz ki...A saláta jöhetne, azt szeretem....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, tudom te nem szereted a halat, így neked csak a salátát ajánlom 😀.

      Törlés
  2. Nagyon finom ebédetek volt, váljék egészségetekre! A kukoricaliszttel finom ropogósra sül a hal, én is szoktam így sütni. Jól mondod Katikám, nagyon drága a hal, ezért esszük ritkán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Éva! Igen. még a legolcsóbb hal is drága, a többi húshoz képest, de néha megengedhetjük magunknak, főleg így, hogy mi elég kis adagokat eszünk😀.

      Törlés
  3. Nagyon guszta, jó párosítás szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, szívesen megkínáltalak volna 😀.

      Törlés