2022. április 1., péntek

Császárhús pecsenye sült zöldségekkel és köles körettel





Egy finom, de nem túl diétás sült, amit talán egyensúlyoz a sokféle zöldség és a köles köret....
Ez megint egy olyan finomság, aminek a receptjéhez nem szükséges mennyiségeke írni, mert ha valaki kedvet kap hozzá, annyit készít, amennyi szükséges a családnak.

Hozzávalók a sülthöz: egy darab császárhús, só, sertéshúshoz való házi fűszerkeverék (őrölt bors, őrölt paprika, őrölt köménymag, majoránna, rozmaring), fokhagyma gerezdek, zsír, 
a zöldségkörethez: sárgarépa, alma, krumpli, édesburgonya, lilahagyma, zöldségekhez való házi fűszerkeverék (bazsalikom, kakukkfű, oregánó, őrölt fehérbors, csili vagy csemege paprikapor), 
a köleskörethez: hántolt köles, kevés olaj, hagyma, sárgarépa, kaliforniai vagy kápia paprika, petrezselyemzöld, só, őrölt fehér bors, egy-két csipet kurkuma és római kömény.

Elkészítése:
Először a húst sütöttem meg. Nagyobb jénai tálat kizsíroztam, beletettem a sózott húst, aminek a bőrös felét bekockázva bevagdostam. Kis vizet öntöttem alá, a tálat lefedtem, és sütőbe tettem. Mikor félig megpuhult felszeleteltem, és így raktam vissza a sütőtálba. A szeleteket fűszereztem, tetejükre fokhagyma gerezdeket tettem, az elpárolgott vizet pótoltam, és ismét lefedve tettem vissza a sütőbe. Amikor megpuhult a hús már fedő nélkül szép piros barnára sütöttem.

A zöldségeket nagyobb darabokra vágtam, sóztam, fűszereztem, pár csepp olajjal átkevertem és sütőzacskóban készre pároltam-sütöttem, szintén sütőben.

A kölest háromszoros mennyiségű enyhén sózott, pár csipet kurkumával megszórt vízben puhára főztem (a kurkumától szép sárga színt kapott a köles). Kis serpenyőben olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát, majd hozzáadtam a kis csíkokra, kockákra vágott sárgarépát és kápia paprikát. Együtt roppanósra sütöttem, pároltam, majd fűszereztem fehér borssal és római köménnyel. A római köménnyel óvatosan bánjunk, mert elég intenzív ízű. Mikor kész lett hozzákevertem a köleshez, és megszórtam vágott petrezselyemmel.

Mikor minden elkészült, fatányéron tálaltam.

A megsült hús

A zöldségek a sütőzacskóban, sütés előtt...

...és sütés után



14 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta , finom lehetett! Tudnám szeretni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt, kár hogy már rég elfogyott 😊.

      Törlés
  2. Hú, ez nagyon finom étel lehetett. Szeretjük az ilyen ételeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finomak is ezek a tartalmas ételek.

      Törlés
  3. De jól néz ki, így együtt! A husi is, a párolt zöldség, köleskupacok... tudnám szeretni!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finomat sütöttél, és milyen jól néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Az a zöldséges köles-köret nagyon tetszik! Szerintem kipróbálom valamilyen mártásos vadhús mellé, köszönöm az ihletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, jó alkotást és jó étvágyat hozzá 😁!

      Törlés
  6. Nagyon guszta és finom ebéd. Mi is nagyon szeretjük a császárhúst, és biztosan jól illett hozzá a zöldséges köles, és a zöldségek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, ízlett a köles is, csak most ettünk először 😁.

      Törlés
  7. Imádom az ilyen reformos receptjeidet. Az ízek nagyon összhangban lehettek. Már a fotókat látva megnyalja az ember mind a tíz ujját.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, finom volt, két-három napra megvolt az ebédünk 😊.

      Törlés