2024. február 1., csütörtök

Nudli mákkal és áfonyalekvárral - tojás nélküli


A nudli porcukorral, mákkal, áfonyalekvárral és áfonyával 😋

Itt még csak áfonyával...

....porcukorral, mákkal és áfonyával...

...végül közelebbről, ahol már minden rajta


Kicsit hasonlít a szokásos nudli receptemhez, mégis kicsit más, mert a finomliszt egy részét réteslisztre cseréltem, és nincs bene tojás. Nagyon finom lett, sem ízre, sem állagban nem hiányzott belőle a tojás.
Csak egy kicsi adagot készítettem, egy ebédre valót kettőnknek, ebbe 1 tojás sok lett volna, így nem került bele 😀.
 
Hozzávalók a tésztához: 15 dkg jó puhára főtt, áttört krumpli, kb. 5 dkg finomliszt, 2 dkg rétesliszt, csipet só, 1-2 kiskanál cukor, 2,5 dkg lágy vaj vagy margarin,
a morzsához: zsemlemorzsa (nem mértem mennyi, amennyit jónak láttam), vaj, margarin vagy olaj, cukor, fahéj (ezeket sem mértem, amennyit megkívánt a prézli mennyisége),
tálalásnál: porcukor, darált mák, áfonyalekvár és friss vagy fagyasztott áfonya

Elkészítése:
A tészta hozzávalóit összegyúrtam. Kis golyókat csináltam, amiket kézzel 4-5 cm hosszúra megnyújtottam, majd a két végét elkeskenyítettem. Bő, forrásban lévő, enyhén sós vízben kifőztem.
Közben elkészítettem a prézlit. Margarinon cukor hozzáadásával megpirítottam a zsemlemorzsát, végül elkevertem benne ízlés szerint őrölt fahéjat.
A kifőtt nudlikat szűrőlapáttal kiszedtem a vízből, és a prézlibe forgattam.
Tálaláskor áfonyalekvárt és fagyasztott áfonyát kínáltam hozzá.

De adhatjuk más lekvárral vagy egyéb idény-, illetve mirelit gyümölccsel is. 

Mindenképpen nagyon finom!
 
 
A megformált nudlik

Kifőzve, beleforgatva a morzsába...




6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett, váljon egészségetekre ! Én is tojás nélkül készítem ezt a fajta tésztát akár nudli, derelye vagy gombócot csinálok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, szerintem sem hiányzik belőle a tojás, ugyanolyan finom és az állaga is nagyon jó.

      Törlés
  2. Nagyon finom ebédetek volt, váljék egészségetekre! Remek hogy tojás nélkül is finom lett a nudli!! Én pl. ha levesbe csinálok húsgombócot abból hagyom ki a tojást, és nem esik szét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva! Kicsit lehet spórolni a tojással, és így is finom lesz a végeredmény.

      Törlés
  3. Mi ezt sufnudlinak hívtuk - nagymamám csoda finomat tudott készíteni. Jó régen nem ettem, ideje lenne feleleveníteni az emlékeimet, a tejfölös krumplis galuskával együtt....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari! Igen, több neve is van, tájegységenként, de fő hogy finom! Örülök, hogy szép emlékeid vannak a múltból, nem is árt néha feleleveníteni a szép régi pillanatokat...

      Törlés