2015. szeptember 16., szerda

Gulyáskrém




Vajas kenyéren vagy zsömlén is nagyon finom

Egy finom ételízesítő, amiről garantáltan tudjuk, hogy mi van benne, főleg ha a zöldségeket is magunk termeljük meg. Mi Édesapámtól kaptuk minden hozzávalót (még a receptet is), amiket saját kertjében termesztett.
Használhatjuk gulyások, pörköltek ízesítésesére, de reggelire egy szelet vajas kenyérre kenve is finom.
Aki szeret ilyen házi krémekkel kísérletezni, annak szívből ajánlom az elkészítését, nem fogja megbánni!

Hozzávalók (az eredeti recept szerint, ahogy kaptam): 1,5 kg paradicsom, 1,5 kg piros húsú paprika, 50 dkg hagyma, 2 db erős paprika (én többet tettem bele), 1 zellergumó a zöldjével, 1 fej fokhagyma, 3-4 babérlevél, 3 evőkanál só, 3 mokkáskanál törött paprika, 1-1 mokkáskanál őrölt bors és őrölt köménymag, amikből szintén többen tettem bele, mert ezt a menyiséget meg sem lehetett érezni benne,
tetejére: késhegynyi szalicil.

Elkészítése:
A zöldségeket összedaraboltam (a paradicsomot meg lehet hámozni), mint az alábbi képen látható, és az összes hozzávalóval - kevés víz hozzáadásával - fedő alatt teljesen puhára főztem. Közben többször kóstolgattam, hogy melyik fűszerből, vagy sóból kell még beletennem. Nem árt, ha kicsit sósabb. És amikor nagyon elfőtte a vizét, azt is pótoltam.
Mikor készre főtt botmixerrel pépesítettem, még egyszer felforraltam, kis üvegekbe töltöttem, tetejükre késhegynyi szalicil tettem, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

Elkezdjük főzni a zöldségeket



15 megjegyzés:

  1. A régi jó, békebeli gulyáskrém :) Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  2. Érdekes módon én ezt a receptet nem ismertem, csak az u.n. sós(piros)paprikát szoktam eltenni. De nagyon csábító a leírás, még nem is vagyok elkésve, ki fogom próbálni, mert nem lehet ez rossz !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Próbáld ki, akár kisebb mennyiségből is érdemes, ha először készíted... De nem fogsz benne csalódni :-)

      Törlés
    2. Megcsináltam ! Nagyon finom lett. Felveszem a recept-táramba !!! :-)

      Törlés
    3. Népszerű receptjeidet nézegetve találtam meg (újra) a gulyáskrémet - és képzeld, épp tegnap tettem el az ideit ! :-)
      Tehát már hat éve a te recepted alapján készítem és valóban nagyon szeretem !!! Hogy rohan az idő....

      Törlés
    4. De ügyes voltál, hogy megvan már az idei eltevésed! Valóban 6 éve tettem fel, nagyon rohan az idő. Apukám és én is azóta is eltesszük minden évben, használjuk több mindenhez, nagyon szeretjük 😊.

      Törlés
  3. Hát nem semmi a gulyáskrém elkészítése? De örülök, hogy már van energiád ennyi
    munkához. Bizonyára meg van az eredménye és egész télen ontja majd a vitamint annak
    aki magához veszi.
    Jó étvágyat hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Nem nagy gond elkészíteni, mert fedő alatt tud magában is főni:-)
      Amúgy is szeretek ilyen pepecselős dolgokat készíteni, bár ez annyira nem is volt pepecselős. Energiám szerencsére eddig sem volt kevesebb, így most sincs több :-) így nem tudom hogy mire gondolsz....

      Törlés
  4. Szuper finom! De jól jön a téli napokra :)

    VálaszTörlés
  5. Milyen szép a színe, az izéről pedig nem is beszélve! :)

    VálaszTörlés
  6. Hu ezt én is kipróbálom!Nagyon köszönöm

    VálaszTörlés