2019. december 28., szombat

Színes és kekszes bonbonok, zabgolyók, narancsos és marcipán ízű kókuszgolyók - Szilveszterre és az év minden napjára


Szilveszterre sok vidámságot kívánok!
2019-2020



Készítettem néhány újabb ízesítésű bonbont, töltöttet és kekszeset, aztán különböző csokis és marcipán ízű kókuszgolyót, de az ünnepi tálon helyet kaptak a karácsonyra készített narancsos-limoncellós golyók, és újdonságként a finom, aszaltgyümölcsös-diós zabgolyók is.
Ezekkel szeretnék virtuálisan megkínálni mindenkit, melyekkel vidámabb lehet a Szilveszter.... 

Felül a színes bonbonok, alatta bal oldalt a narancsos-limoncellós golyók, mellette a kókuszos marcipán ízű golyók, mögötte a kókuszos zabgolyók


A színes bonbonok

A narancsos-limoncellós golyók


A kekszes-sárgabarackos bonbonok

BÚÉK 2020!



 Kókuszos zabgolyók:

Hozzávalók: 15 dkg apró szemű zabpehely, kb. 1 dl tej, ízlés szerint 3-4 evőkanál méz vagy más édesítőszer, 4-5 dkg kókuszreszelék, 2-3 kiskanál keserű kakaópor,
az egyéb finomságok: apróra vágott-pörkölt dió, aszalt szilva, aszalt vörös áfonya, mazsola, kandírozott narancs... stb,
a meghempergetéshez: kókuszreszelék.

Elkészítése:
A zabpehely nagy részét ledaráltam, a többit egyben hagytam. A mézet elkevertem a tejben, felforrósítottam, majd leforráztam vele a zabpelyhet. Hozzáadtam az összes többi hozzávalót, jól átkevertem, majd golyókat formáztam belőle, és meghempergettem a kókuszreszelékben.


Kókuszos marcipán ízű golyók:

Hozzávalók: 10 dkg babapiskóta, 10 dkg fehércsoki, 1-2 diónyi vaj, ízlés szerint pirított pirított dió, zöld színű mandulaaroma,
a meghempergetéshez: kókuszreszelék.

Elkészítése:
A babapiskótát ledaráltam, hozzáadtam a megolvasztott vajat, a gőz fölött felolvasztott fehércsokit, a diót, és annyi mandulaaromát, hogy kellemes marcipán íze és szép világoszöld színe legyen a masszának. (Ha nagyon sűrű lenne, egy kis tejjel lazíthatjuk.)
Ezután golyókat formáztam belőle, és kókuszreszelékbe hempergettem bele.


Narancsos-limoncellós golyók

Ezek a golyók már szerepelnek az előző bejegyzésemben is, mint szaloncukrok, most egy ünnepi asztalra mint desszertek is idekerültek. A hozzávalóit és az elkészítésüket most még egyszer leírom....

Hozzávalók: 10 dkg babapiskóta, 15 dkg fehércsoki, egy nagyobb diónyi vaj, 3-4 szelet cukorban eltett narancs, 3-5 cl házi készítésű limoncello, 1-2 kiskanál citromlé, 3 mokkáskanál vanília aroma, 6-7 mokkáskanál vérnarancs aroma,
a meghempergetéshez: cukrozatlan kakaó.

Elkészítése:
A babapiskótát ledaráltam, hozzáadtam a megolvasztott vajat, a gőz fölött felolvasztott fehércsokit és az apró darabokra vágott narancsot. Egy-két kiskanál citromlével, a limoncellóval és az aromákkal ízesítettem.
Golyókat formáztam belőle, majd mindjárt cukrozatlan kakaóba hempergettem.


Színes és a kekszes-sárgabarackos bonbonok

Hozzávalók: fehér-, ét- és tejcsoki, színes ételfestékek, néhány csepp olaj,
a töltelékhez: pár csipet szemes mák, pirított dió, kandírozott narancs és citrom, mazsola, pár darab ledarált keksz és aszalt sárgabarack.

Elkészítése:
Az egyedi, festett bonbonok mutatósak, vidámak lettek, mindegyik más-más színű. Volt amelyik aljába színes cukorkadrazsét szórtam, volt amelyikbe egész mákszemeket. Aztán az aljára és körben kevés olvasztott, színezett fehércsoki és tejcsoki réteg következett, bele tetszés szerint a töltelék, végül szintén az olvasztott tejcsokival zártam le.
A kekszes-sárgabarackos bonbonok is egyszerűen elkészíthetőek. A formákat alul és körben fehér és étcsokival kikentem, majd megtöltöttem a ledarált keksszel és az apróra vágott aszalt sárgabarackkal elkevert olvasztott tejcsokival.
Mindegyiket hűtőbe tettem, és 1-2 óra dermedés után már ki is lehetett venni a formából.

A marcipánízű golyók kszítése

A bonbonos formák a megtöltésük közben...


A kekszes-sárgabarackos bonbonok előkészítése....


....és megtöltésük, lezárásuk


16 megjegyzés:

  1. Nagyon sok szép, változatos és finomságos bonbont és golyócskát készítettél, a kis színesek különösen tetszenek. Köszönöm az invitálást, gondolatban leemeltem egy narancsos limoncellóst. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea! Egészségedre, szilveszterig kóstolhatsz még a többiből is 😊😊

      Törlés
  2. Nagy örömmel láttam meg a házi limoncellot. Ki fogom próbálni. A desszert kínálat pedig teljesen elkápráztatott. Boldog új évet nektek is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Ani, Nektek is boldog új évet!😊
      A limoncellohoz sok sikert!

      Törlés
  3. �� Finom volt a diétás golyo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Egészségetekre, majd máskor is csinálok ilyet 😊

      Törlés
  4. Nagyon sokat dolgozhattál ezekkel a fínomságokkal, de biztosan megérte.
    Már látványnak is nagyon jó, hát még kóstolgatni. Gratulálok ismét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, tényleg sokat pepecseltem velük, de finomak lettek mind 😊

      Törlés
  5. Mennyi apró finomságot készítettél! Nem is tudom, melyikből kóstoljak...
    Boldog új évet kívánok Nektek! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, mindet meg kell kóstolni 😊
      Nektek is boldog új évet!

      Törlés
  6. Csodálatos kis finomságok, egyik szebb, mint a másik és biztos, hogy az ízük is nagyon finom.
    Boldog, sikerekben gazdag új esztendőt kívánok szeretettel neked és az egész családodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, finomak lettek!
      Nektek is boldog, szerencsés új esztendőt kívánok, jó egészséggel és sok finomsággal az sztalon 😊

      Törlés
  7. Én is elmentettem magamnak ezt az ünnepi süti-anyagot ! Köszönet érte.
    Ezúton is boldog új esztendőt kívánok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Mari! Nagyon egyszerű elkészíteni ezeket a golyókat, bonbonokat, én szeretem csinálni. 😊
      Neked is boldog, szerencsés új esztendőt kívánok!

      Törlés
  8. Hűű, micsoda kínálat! Mindegyiket megkóstolnám! :) Nagyon boldog új évet kívánok Neked és az egész családodnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vanilin köszönöm! Szívesen megkínáltalak volna belőlük, de már nagyon fogynak 😊😊
      Neked is még egyszer BÚÉK!

      Törlés