2019. december 14., szombat

Pöfeteg keksz- Advent harmadik vasárnapjára





Pöfetegnek indult, de mire kisült, lapos kekszek lettek belőle.... 😏
Nemrég Évánál láttam meg, és mivel már régebben is szerettem volna ilyet sütni, most nekiláttam. Sajnos nem úgy sikerültek, ahogy szerettem volna, mert teljesen kilaposodtak, nem tudom mi lehetett az oka, pedig követtem Éva receptjét. És egy kicsit tovább is sütöttem a kelleténél, de ebben én voltam a hibás. Ettől függetlenül fogynak....
Először nem is akartam posztolni, de mivel finom ez a tészta, és Gerdinél is megtaláltam, amit régebben sütött, és azok is nagyon szépek lettek, gondoltam másnak talán nagyobb szerencséje lesz vele. Majd egyszer karácsony után talán még egyszer próbálkozok vele.....

Hozzávalók, nálam: 5 dkg vaj, 10 dkg cukor, 10 dkg étcsokoládé, 1 csapott kiskanál cukrozatlan kakaó, 1 kiskanál mézeskalács fűszerkeverék, 12 dkg liszt, 3-4 dkg darált dió, 1 kiskanál sütőpor, 1 tojás, 1 csomag vaníliás cukor, 
a forgatáshoz: kristálycukor és porcukor.

Elkészítése:
Vajat a cukorral és a tojással kikevertem. A csokoládét gőz fölött megolvasztottam, hagytam kicsit hűlni, majd hozzákevertem a tojásos masszához.
A liszthez kevertem a diót, a sütőport, a vaníliás cukrot, a kakaót és a fűszerkeveréket, majd az előzőleg kikevert masszával összegyúrtam.
Hűvös helyen 3 órát pihentettem. Ezután diónyi golyókat formáltam belőle amiket kristály- majd porcukorba forgattam. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam, egymástól távolabb - mégis mire kisültek szinte "összenőttek".
Előmelegített sütőben 180 C fokon kb. 15 percig sütöttem, de 12 perc is elég lett volna.

Próbáljátok ki, de több sikert hozzá!  🌲

A tésztagolyók cukorba forgatása

Tepsiben sütés előtt



10 megjegyzés:

  1. Az a lényeg hogy ízlik örülök hogy megsütötted. Kristálycukorba nem kell forgatni és nem sokáig kell sütni. Váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Főleg az volt a baja, hogy sokáig sült. Több receptnél is olvastam a kristálycukorba és a porcukorba való együttes beleforgatást, azért csináltam így. De már fogy, csak egy-két darab van belőle 😊

      Törlés
  2. Attól, hogy oldalra pöffeszkedik, ízre biztosan tökéletes volt. Nekem így is tetszik.

    VálaszTörlés
  3. Képzeld, a kakaós verzióval ugyanígy jártam én is. Viszont a citromos nekem csodálatosan sikerült, ajánlom azt kipróbálásra. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen kedves Zsuzsa, pedig már azt hittem, hogy nem tudok sütni 🤣, azóta én is sütöttem még egyet, nemsokára posztolom, az már jobb lett...

      Törlés
  4. Nem sajnáld, hogy a tied hogyan sikerült, mert én nem látok különbséget, nagyon is jól néz ki, de a lényeg az íze és az biztos, hogy finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, aranyosak vagytok mindnyájan 🤣

      Törlés
  5. Igazán nemes dolog tőled, hogy a hibáidat is felvállalod. Megnyugtató, hogy nemcsak én. Különben az íz a lényeg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Ani! Hát igen, a sikerek között becsúszik néha kudarc is, amit szerintem nem olyan nagy szégyen bevallani, mert abból tanul az ember - ahogy Te is gondolod... 😊

      Törlés