2019. december 20., péntek

Gerinces mézes - Advent negyedik vasárnapjára




Ezt a mézes süteményt is az "Ízőrzők" műsorában láttam - ezzel a névvel - a tolna megyei Kalaznón sütötték. Nagyon megtetszett, gondoltam karácsonyra pont aktuális. Mézes is, püspökkenyérféle is. Én csak kisebb mennyiségből sütöttem meg, egy őzgerinc formában, és próbaképpen két muffinformában, mert úgy gondolom, hogy ez a recept muffinnak megsütve is megállná a helyét. Egy-két apróbb módosítással nálam ilyen lett....





Hozzávalók 1 őzgerincforma tésztájához: 3 db tojás, 6 dkg cukor, 6 dkg méz, 1 tasak vaníliás cukor, 12,5 dkg liszt, 1 csapott kiskanál szódabikarbóna, 2 kiskanál mézeskalács fűszerkeverék,
az ízesítők: összesen 23 dkg (nekem most ennyi jött össze) aszalványok, cukrozott gyümölcsök, csokik, olajos magvak, amik lehetnek: dió, mogyoró, étcsoki, mazsola, aszalt füge, -datolya, -szilva, -sárgabarack, -áfonya, kandírozott vagy cukrozott citrusok, stb..... kinek mi van otthon, vagy ki mit szeret, (az összes nálam sem került bele)
a teteje díszítéséhez: porcukor és citromlé, esetleg olvasztott csokoládé.

Elkészítése:
A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét felvertem a cukorral, amiből 2 kanállal kivettem, és kikevertem vele a sárgájákat, majd hozzáadtam a többi habot, és a mézeskalács fűszerrel, valamint a szódabikarbónával elkevert lisztet. Végezetül az egy-két kanál liszttel átkevert aszalványokat, ízesítőket is hozzáadtam. Óvatosan, de jól összekevertem az egészet.
Az őzgerincformát alaposan kikentem vajjal, liszteztem, és beleöntöttem az átkevert masszát. Előmelegített sütőben kb. kb. 30 perc alatt megsütöttem.
Ezután fadeszkára borítottam, és amikor kihűlt kidíszítettem a tetejét. Porcukorból és citromléből sűrű mázat kevertem, és csíkokban a sütemény tetejére csurgattam.

De aki szeretné olvasztott csokoládéval is megteheti ugyanezt, de készítheti bármi más díszítéssel, vagy ahogy a műsorban volt, díszítés nélkül.

Az aszalványok és az egyéb ízesítők

A felvert tojásfehérje és a kikevert sárgája

Az összeállított tészta

A formában sütés előtt...

...és után



5 megjegyzés:

  1. Minden földi jó benne van, csakis mennyei lehet. És pompásan néz ki.

    VálaszTörlés
  2. Sok finomság van benne, amitől csodás íze lehet és jól is néz ki.

    VálaszTörlés
  3. Ó, de szívesen megkóstolnám! Nagyon tetszetős. És sz a sok finomság benne! Biztos mindenkinek ízleni fog.

    VálaszTörlés
  4. Nagyszerűen néz ki, biztosan nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Nea, Lívia, Ani és Zsuzsa, köszönöm szépen, szívesen megkínálnálak benneteket 😊

    VálaszTörlés