2019. december 8., vasárnap

Pálmalevél, diós és fahéjas - Advent második vasárnapjára


A kétféle pálmalevél, a fahéjas felül, a diós alatta

Közelebbről a diósak...

...és a fahéjasok

Az ünnepekre várva....

Így karácsony előtt gyakrabban nézelődök az interneten, így találtam rá ennek az egyszerű de finom rágcsálnivalónak az elkészítési módjára. Hogy miért pálmalevél a neve nem tudom, mindenesetre az enyémek nem nagyon hasonlítanak pálmalevélre, de finomak lettek. Mindenhol hasonlóan, mégis kicsit másként csinálják, nekem így volt szimpatikus elkészíteni. Kétféle ízesítéssel, fahéjjal és ami hirtelen ötletből született, dióval.

Hozzávalók nálam: egy 40 dkg-os fagyasztott leveles tészta, 1-2 diónyi margarin, barna cukor, darált dió, reszelt citromhéj, fahéj.

Elkészítése:
Most olyan leveles tésztám volt most otthon, ami eleve két darabból állt, így adva volt a kétféle ízesítés. 
Mindegyiket külön-külön kisodortam, úgy, hogy alá nem lisztet, hanem barna cukrot szórtam, majd a kisodort tésztát megkentem olvasztott margarinnal.
A diósat megszórtam a cukrozott darált dióval és a reszelt citromhéjjal, majd a tészta hosszabbik oldalánál elkezdtem feltekerni, úgy, hogy a két oldal középen találkozzék. Ujjnyi vastagra felszeleteltem, és tepsibe sorakoztattam.
A fahéjast cukrozott fahéjjal szórtam meg, majd a tészta alsó és felső szélét a közepéig behajtottam, majd ismét hajtottam rajta egyet. Ezt is ujjnyi vastagra szeleteltem fel.
Előmelegített sütőben ropogósra sütöttem.

A kisodort tészta a dióval

Feltekerve és felszeletelve

A tepsiben

A fahéjas tészta hajtogatása...



...és a tepsiben



14 megjegyzés:

  1. A leveles tésztát nem lehet megunni. Imádom az ilyen apró, ropogós, édes falatkákat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Én is nagyon szeretem a leveles tésztát, mert számtalan módon készíthető el, és gyorsan 😊

      Törlés
  2. Guszták és biztos nagyon finomak.

    VálaszTörlés
  3. Elmentettem az ötletet. Szeretem a kész leveles-tésztát - nem kell sokat vacakolni és máris van kész süti...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mari, próbáld ki. További jó sütést 😊

      Törlés
  4. Óh, ezek gyönyörűek! Kötelezővé teszem magamnak.... :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, örülök hogy tetszenek! Próbáld ki, biztos ízlik majd 😊

      Törlés
  5. Már megint egy csodás finomság, mindkettő jöhetne, mert biztos nagyon finomak voltak.

    VálaszTörlés