2020. január 1., szerda

Vöröslencse fasírtgolyók - BÚÉK 2020. 🍷


A háttérben egy 30 évvel ezelőtti naptár-konyharuha - kívánom hogy 30 év múlva is 
még ilyen finomságokat készítsünk az óév búcsúztatására 😊

Közelebbről

Az egyik fasírt kettévágva

Itt van már az új esztendő,
legyen teli padlás, bendő!
Hízzék malac, pulyka, lúd,
hosszú kolbászt, kurta bút! 

A kamrában száz zsák búza,
láb a csizmát el ne nyúzza!
Teli legyen a fazék,
jusson nekünk maradék!

Eljött az újév első napja, amikor "kötelező" lencsét ennünk, hogy a következő évben is szerencsénk legyen. A babona szerint minden egyes apró lencseszem pénzt szimbolizál, azaz minél többet fogyasztunk belőle, annál gazdagabbak, szerencsésebbek leszünk.
Kívánom, hogy mindenki sokat egyen belőle, és.. 😆

 mindenkinek BÚÉK!


A lencsefasírtot tálalhatjuk önmagában, főzelékekhez, húsokhoz, akár hidegtálak mellé is, vagy mint jelen esetben vegyes salátával és friss bazsalikom levelekkel.

Hozzávalók: 25 dkg vöröslencse, 1 tojás, 1 hagyma, 1-2 gerezd fokhagyma, só, bors, egy csokor petrezselyemzöld, egy-két csipet őrölt koriander, római kömény és pirospaprika, egy-két kanál kukoricaliszt vagy zabpehelyliszt.

Elkészítése:
A vöröslencsét sós vízben puhára főztem, majd leszűrtem és alaposan lecsepegtettem.
Ezután hozzáadtam az apróra vágott, kevés olajon megdinsztelt hagymát és fokhagymát, a tojást, a szintén apróra vágott petrezselyemzöldet és a fűszereket.
Jól átkevertem annyi kukoricaliszttel, illetve zabpehelyliszttel, hogy jó állaga legyen.
Ezután diónyi gömbölyű fasírtokat formáztam belőle, meghempergettem kukoricalisztben, és olajban aranybarnára kisütöttem.

Van egy vöröslencse fasírtja a lányomnak is, az kicsit más, nézzétek meg azt is...

A hozzávalók

A massza megkeverése

A megformázott fasírtok



20 megjegyzés:

  1. Biztosan finom !
    Nagyon Boldog Új Évet kívánok és
    még legalább 30 évig készíts finom ételeket,sütiket!
    Sok-sok puszi:ÁGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ági, így legyen! 😊😊
      Nektek is Boldog Új Esztendőt!

      Törlés
  2. Ezekkel a helyes kis fasírtokkal már biztosan szerencsésen kezdődik az új év. Nagyon hangulatos a blog új ruhája is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea! Reméljük ez az év sem lesz rosszabb a tavalyinál 😊

      Törlés
  3. Micsoda jó ötlet ! Épp gondolkodtam, hogy a megvásárolt fél kilónyi lencséből megmaradttal mi legyen ? Meg fogom próbálni ezt a fasírtot, jónak ígérkezik.

    VálaszTörlés
  4. Pont filóztam, hogy mit kezdjek a vöröslencsével, a levest simából készítettem. Boldogságos, szépséges új évet Nektek!

    VálaszTörlés
  5. Jó ötlet a lencséből készült fasírt, egyszer majd kipróbálom. Finom lehetett. Nálunk mindig lencseleves van Szilveszterkor és utána is még jópár napon át, mert nagyon szeretjük.
    Sikerekben gazdag új esztendőt kívánok neked és az egész családodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Lívia!
      Nálunk is volt lencsefőzelék, leves most nem. Amúgy a lencselevest mi is nagyon szeretjük, év közben többször is szoktam főzni.

      Törlés
  6. Nagyon szép lett, a hozzávalókat nézve biztos finom. Már én is készítettem lencséből fasírtot tavaly. Ezt a vöröset is meg fogom próbálni. BÚÉK.https://korsocska.blogspot.com/2018/12/lencsefasirt-buek-2019.html
    Micsoda gyönyörű óra a háttérképen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Ani! Kívánom, hogy finomra sikerüljön, ha elkészíted 😊
      Az óra nagyon régi, családi örökség...

      Törlés
  7. Korábban már én is készítettem hasonlót, csak nem vöröslencséből. Szépek és biztosan ízletesek is. :)
    Sikerekben és egészségben gazdag új évet kívánok sok szeretettel! Legyen erőd,kedved és időd sütni-főzni a 2020-as évben is! És természetesen mutasd is meg a blogon! 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Vanilin, remélem idén is sikerül mindent megfőzni, megsütni amit tervbe veszek 😊
      Neked is hasonlókat kívánok!

      Törlés
  8. Nagyon jól néz ki, és biztos finom is volt! :)
    Konyhai ténykedésben, utazásban és örömben gazdag, boldog új évet kívánok neked és családodnak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Edith, remélem a főzésen kívül utazásokra, kirándulásokra is lesz elegendő erőnk 😊😊
      Nálatok is egészségben, boldogságban teljen az új esztendő!

      Törlés
  9. Egészséget, egyetértést és sok örömteli pillanatot kívánok az új esztendőben! :)
    Tetszik ez a fasírt, finom lehet.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Iza, nektek is hasonlókat kívánok!

      Törlés