2019. december 18., szerda

Hókifli






Van már egy hókifli a blogomon, de az élesztős és dióval töltött, ez pedig sütőporos és szilvalekvárral van megtöltve. Mind a kettő finom, de talán ez még jobban... 😋

Hozzávalók, egy kisebb gáztepsihez: 25 dkg liszt, 1 mokkáskanál sütőpor (nem teáskanál, hanem a kicsi), 15 dkg vaj vagy margarin, 1 diónyi zsír, 2 evőkanál cukor, kb. 2-3 evőkanál tejföl,
a töltelékhez: sűrűbb szilvalekvár,
a meghempergetéshez: vaníliás porcukor.

Elkészítése:
A sütőporral elkevert lisztben elmorzsoltam a margarint, hozzáadtam a zsírt, a cukrot és a tejfölből annyit, hogy jó állagú tésztát kapjak. Én egy éjszakára hűtőbe tettem, de minimum 3 órát álljon hűvös helyen.
Ekkor 2-3 mm vastagságúra kisodortam és egy 7 cm átmérőjű pohárral kiszaggattam. Kicsit kicsinek találtam, ezért mindegyiket külön még sodortam egy kicsit. 
Egy-egy púpozott kiskanál szilvalekvárral megtöltöttem a korongokat, két szélüket kicsit behajtottam, hogy a lekvár ne folyjon ki. Felsodortam, és kifli formájúra meghajlítva tepsibe sorakoztattam, ami pont tele is lett, 22 db-bal. Előmelegített sütőben közepes lángon kb. 18 percig sütöttem, de ez az idő sütőtől függően változhat.
Még gyorsan a meleg kifliket vaníliás porcukorba hempergettem.

Hogy meddig áll el, és meddig marad friss nem tudom, mert már első este majdnem mind elfogyott 😊

A kiflik kialakítása

A tepsiben, sütés előtt



10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és a kedvenc lekvárommal.

    VálaszTörlés
  2. Szép kiflicskék! Nem számít, hogy élesztős vagy sütőporos, csak jó sok legyen belőle! :-) Legalábbis nálunk. Leányzóm meg is rendelte karácsonyra. Szilvalekváros lesz, mert szerintem úgy a legfinomabb! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Melinda! Ez sajnos nem volt sok, úgyhogy kell újra sütni a következő adagot 😊

      Törlés
  3. Nagyon jól mutatnak. Pont illik hozzá a díszlet is. Bárcsak lenne hó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Igen, egy kis hó szép lenne 😊

      Törlés
  4. Az örök karácsonyi kedvenc. Nekem is szilvalekvárral az igazi. Úgy elcsennék belőle most egyet, de már biztosan elfogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Két-három még van belőle, abból szívesen megkínálnálak 😊

      Törlés
  5. Imádnivaló sütemény, ami a karácsonyi asztalról nem hiányozhat. Gyönyörű képeket készítettél ismét! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Vanilin, igyekszem! Remélem a másodig sütésből marad még karácsonyra is 😊

      Törlés