2019. december 22., vasárnap

Narancsos-limoncellós szaloncukor és bonbon


Ezekkel az édességekkel kívánok minden kedves látogatómnak boldog, áldott, békés karácsonyt!

A szaloncukrok fenyőágon


Kibontott és kettévágott szaloncukrok

A golyók a likőrrel



Elérkezett az év legszebb ünnepe, amire utolsó édességként ezt a finom szaloncukrot tartogattam...

🌲

Már van egy babapiskótás, csokis-narancsos szaloncukor a blogomon, az tejcsokis, ez viszont fehércsokis és van benne egy kis likőr is. Mindent beletettem ami itthon volt, és narancsos, úgyhogy teljesen más lett, ízben is és kinézetre is. De mindkettő nagyon finom. S hogy az ünnepi asztalra is tudjak belőle tenni, készítettem néhány golyót is....

Hozzávalók: 10 dkg babapiskóta, 15 dkg fehércsoki, egy nagyobb diónyi vaj, 3-4 szelet cukorban eltett narancs, 3-5 cl házi készítésű limoncello, 1-2 kiskanál citromlé, 3 mokkáskanál vanília aroma, 6-7 mokkáskanál vérnarancs aroma,
a meghempergetéshez: cukrozatlan kakaó.

Elkészítése:
A babapiskótát ledaráltam, hozzáadtam a megolvasztott vajat, a gőz fölött felolvasztott fehércsokit és az apró darabokra vágott narancsot. Egy-két kiskanál citromlével, a limoncellóval és az aromákkal ízesítettem.
Szaloncukrokat formáztam belőle, majd mindjárt cukrozatlan kakaóba hempergettem.
Kb. az egyharmadából néhány golyót is készítettem.

Hűtőszekrényben tároltam mindkét változatot, a szaloncukrokat felhasználás előtt pedig fényes papírba csomagoltam.

Az előkészületek

A megformázott szaloncukrok

A golyók kakaóba való meghempergetése...


A kész szaloncukrok...

...és a golyók



12 megjegyzés:

  1. Áldott, békés ünnepeket Nektek is!

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy egyiket se lehet megkóstolni :-)

    Boldog ünnepeket kívánok ezúton is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, kár hogy csak nézni lehet 😊
      Neked is boldog ünnepeket kívánok!

      Törlés
  3. Áldott, békés karácsonyi ünnepeket és boldog egészségben eltelő új esztendőt kívánok Nektek is!
    Igazi házi szaloncukor, aminél nincs finomabb. Gyerekkoromban az anyukám és a nagymamám is készített.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia, jók is voltak a régi szaloncukrok!
      Nektek is áldott ünnepeket!

      Törlés
  4. Meghitt, Békés Karácsonyi Ünnepeket és Sikerekben, Egészségben Gazdag, Boldog Új Évet Kívánok Neked és Kedves Családodnak!
    Nagyon finom lehet a házi szaloncukor, jó lenne megkóstolni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen kedves Gizi, Nektek is hasonlóan szép ünnepeket kívánok!

      Törlés
  5. Ez a házi szaloncukor nagyon finom lehet. Áldott, békés karácsonyt kívánok sok szeretettel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Vanilin, Neked és családodnak is áldott karácsonyt kívánok!

      Törlés
  6. Meghitt, szeretetteljes, boldogságos ünnepet kívánok! A házi szaloncukor nekem a békebeli régmúlt időket juttatja eszembe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen kedves Nea, nektek is szép karácsonyt kívánok!
      A régi időkben a házi szaloncukorral biztos még meghittebbek voltak a karácsonyok...

      Törlés