2020. május 15., péntek

Vegyes lekvár szilvából, meggyből és ribizliből






A napokban lekvárt főztem szilvából, meggyből és ribizliből 😊. Természetesen nem primőr gyümölcsökből, csak a mélyhűtőben történő rendrakáskor megtalált tavaly eltett gyümölcsökből.
Ezt a bejegyzést igazán nem is receptnek szánom, inkább egy ötletnek. Ha kicsit különlegesebb ízű lekvárt szeretnénk főzni, az ízeket kombinálni, akkor érdemes a korábban érő gyümölcsökből lefagyasztani, és amikor érnek a későbbiek, akkor együtt megfőzni.
A meggy és a szilva összesen csak 50 dkg volt, a ribizli pedig egy jó maroknyi. Leöblítettem mindet. A ribizlit először kevés vízzel rövid ideig főztem, majd lepasszíroztam, hozzáadtam a többihez. 
Úgy főztem mintha friss gyümölcsök lennének, elég gyorsan el is készült. Ekkor őrölt szegfűszeggel  és édesítővel ízesítettem. A képeken látható kis üveg és a kis tálka lett tele, amit csak azonnali felhasználásra szántam.
Finom lett, pikáns ízű, szép színű és természetesen nagyon gyorsan fogy 😋

A ribizli főzése

A szilva és a megy, a hozzáadott lepasszírozott ribizlivel



10 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a lekvár színe biztos nagyon finom! Ezek a gyümölcsök amiket egybe főztél mind nagyon szeretem. Egyszer lányom hozott lefagyasztott meggyet és én is abból lekvárt csináltam és milyen jó volt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt így együtt a három gyümökcs. Jó ötlet ez a fagyasztott megoldás 😀

      Törlés
  2. Nagyon guszta, kívánatos a vegyes lekvárod. Nekem is van a mélyhűtőben szilva 1 kg és bodza termés is kb. 1 kg. Az utóbbit kaptam tojások festéséhez. (talán tudod, hogy zsűrízett alkotásaim vannak karcoltak és írókázottak).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia, a bodzából is nagyon finom lekvár készülhet majd. Néztük a festett tojásaidat, nagyon szépek, csak gratulálni tudunk hozzá!

      Törlés
  3. Csodás színe lett. Kalácsra kenve a legfinomabb. Nagyon jó az ízkombináció, biztosan már el is fogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, mi is általában kalácsra kenve esszük a lekvárokat. Eltaláltad, már majdnem elfogyott amit most főztem 😄

      Törlés
  4. Szuper a színe és az íze is az lehet!

    VálaszTörlés
  5. Nem csodálom, hogy hamar elfogyott. Remekül sikerült.

    VálaszTörlés