2020. május 8., péntek

Túrós csusza




Amikor a múltkori csigatésztás levest főztem, akkor több tésztát gyúrtam, és ez a finom csusza is készült a leves után második fogásnak, ami jól csúszott lefelé 😋

Hozzávalók mennyiségek nélkül, a tésztához: 10 dkg liszthez 1 tojás, só,
a tetejére: ízlés szerint túró, tejföl, füstölt szalonna.

Elkészítése:
A tésztához a tojást enyhén felvertem, sóztam, kis vízzel hígítottam, majd összegyúrtam a liszttel.
Pár percig pihentettem, majd a kis olasz tésztagépemmel kisodortam, és a szokásosnál kicsit nagyobb négyzetekre vágtam. Még 10-15 percig hagytam a gyúródeszkán szikkadni, majd forró sós vízben kifőztem.
A szalonnát kis kockákra vágtam, kisütöttem, majd a zsírjával meglocsoltam a tésztát.
A tésztára tányéronként annyi tettünk a túróból, tejfölből és a szalonnát, amennyit ízlés szerint jónak láttunk. Megsóztuk, és jó étvággyal elfogyasztottuk.

A tészta kifőzése előtt



16 megjegyzés:

  1. Milyen egyszerű fogás, és mégis milyen finom tud lenni. Házi tésztával meg még finomabb. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, finom volt. Valóban nagyon egyszerű étel 😊

      Törlés
  2. Nagyon szeretjük gyakran vendég nálunk :-)) Guszta !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, jó étvágyat nektek is hozzá 😊

      Törlés
  3. Nálunk is közkedvelt fogás, házi tésztával pedig biztos sokkal finomabb is. Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Ha van időm, nagyon szívesen gyúrok tésztát, főleg mióta megvan a kis gépem, és nem kell se sodorni, se metélni 😊

      Törlés
  4. Nálunk múlt héten volt, de bolti tésztával. Házi tésztával mennyivel finomabb lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, igen, a házi tésztának nincs párja 😊

      Törlés
  5. Gyermekkorom nagy kedvence! Házi tésztával még finomabb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Vanilin, nálunk is mindig kedvenc volt 😊

      Törlés
  6. A férjem kedvence, de én is szeretem. Hasonlóan készítem én is, a füstölt sült szalonna nem maradhat el róla. Egyszerű, de nagyszerű étel. A tiéd a házi tészta miatt biztos, hogy finomabb volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Ahogy írod, az elmaradhatatlan sült szalonna koronázza meg 😊😊

      Törlés
  7. Oh, összefutott a nyál a számban!🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Verus, örülök, hogy mindnyájatoknak kedvence 😊

      Törlés
  8. Ó, de jól néz ki! És milyen nagyszerű, hogy magad gyúrtad! Így a legfinomabb. Néha én is rászánom magam, de nem sűrűn.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ani! Egyszerű de nagyszerű étek, szeretem hozzá magam gyúrni a tészta, persze ha gyorsan kell elkészülnie, akkor ott a bolti 😊

      Törlés