2020. május 4., hétfő

Panko morzsában sült tengeri hal majonézes salátával





Már rég óta foglakoztatott a panko morzsa, most végre rászántam magam, hogy elkészítsem, és mindjárt egy finom tengeri halon teszteltem 🐋.
Nagyon finom ropogós lett a panírja, belül viszont maradt puha, ahogy egy halszeletnek lennie kell. Próbáljátok ki, ha még nem ettetek ilyet, mert nagyon jó és gyorsan elkészül, úgyhogy megéri.....

Hozzávalók: bármilyen halszeletek, most mélyhűtött alaszkai tőkehalfilé, só, bors, liszt, tojás, házi panko morzsa,
a morzsához: fehér kenyérszeletek,
a sütéshez: olaj vagy más zsiradék,
a salátához: fejes saláta, házi tartármártás, magos mustár,
a majonézes tartármártás öntethez: 1 tojássárgájához 1,25 dl olaj, 2-2 kiskanál mustár és porcukor (+ még ízlés szerint), citromlé, őrölt bors, egy-két csipet só, egy kis doboz tejföl.
a tálaláshoz, díszítéshez: citrom, savanyított piros paprika.

Elkészítése:
A morzsa elkészítésével kezdtem, egy nappal előbb. A fehér kenyérszeletekről leszedtem a héját - eltettem a többi szárítandó prézlinek való kenyérmaradékok közé - a belsejét kézzel kisebb-nagyobb darabkákra szétmorzsoltam.
A halakat szobahőmérsékleten hagytam kiolvadni.

Míg a halak kiolvadtak elkészítettem a salátát is. A sárgáját kikevertem a cukorral és a mustárral, majd habverővel tovább kevertem, közben lassan, fokozatosan csurgattam hozzá az olajat. Ezután citromlét csepegtettem bele, hozzákevertem a tejfölt, az őrölt borsot, és a sót. Ilyenkor meg szoktam kóstolni, hogy még mi hiányzik belőle, ha szükséges ízlés szerint még keverhető hozzá mustár, cukor, citromlé, vagy éppen bors.
A salátát megmostam, kisebb darabokra összetépkedtem, belekevertem az öntetbe, tetejére tettem a magos mustárból és savanyított piros paprikával díszítettem.

Mire elkészültem vele kiolvadtak a halak. Sóztam, borsoztam, és bepaníroztam úgy, mintha egy hagyományos prézlivel készíteném -  liszt, felvert tojás és a panko morzsa. Ezután már süthettem is ki a forró olajban.

Szárad a morzsa

A bepanírozott halszeletek


12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finom volt evvel az új panírral 😊

      Törlés
  2. Ismét nagyon guszta dolgot készítettél! :) A rántott halat nagyon szeretem, kedvemre való!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, nekünk is kedvencünk 😊

      Törlés
  3. Érdekes panírozás, erről a panko morzsáról még nem hallottam. Honnan ez az elnevezés?
    Nem nagyon durva ez a panírozás? De látványnak már megsülve nagyon guszta és finom is lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nagyon finom volt. Hogy honnan ered az elnevezése nem tudom, de ha megnézed az interneten, akkor sok leírást találsz róla. Boltban is lehet kapni, elég drágán, de én szeretek ilyen dolgokat otthon magam elkészíteni. Nem volt nagyon durva, egy-két nagyobb szemet panírozás közben még el lehet morzsolni 😊

      Törlés
  4. Hmmm, de finomat ettetek! Nagyon jól néz ki! Minden összetevője kedvemre való volna!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Melinda, szívesen megkínáltalak volna vele 😊

      Törlés
  5. Én sem használtam eddig pankó morzsát, pedig sokat hallottam róla.
    Nagyon guszta lett az egész tál, minden eleme finom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Iza, próbáld ki egyszer, ízleni fog 😊

      Törlés
  6. Én már jó ideje használom a pankót, nagyon jó ropogós bundát eredményez. Zöldségek panírozásához is isteni, próbáld majd ki egyszer. Nagyon guszta lett a végeredmény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, és a jó tippet is! 😊 Szeretjük a rántott gombát, karfiolt, tökféléket..., ki fogom próbálni.

      Törlés