2020. május 10., vasárnap

Morzsás süti, almával és ribizlivel







Egy újságban láttam morzsás süteményt, de aztán sok mindent megváltoztattam rajta. Maradtam a saját jól bevált tésztámnál, de volt amit hasznosítottam az újságban olvasottak, látottakból is. Az epres volt, de mivel még áprilisban sütöttem ezt a sütit, akkor még korainak tartottam az epret, mert olyankor még nem igazi az íze. Így maradt a fagyasztóból a ribizli (Apukám kertjéből) és a szilva, mellé pedig a jó öreg magyar alma, ami minden sütibe jó választás...

Hozzávalók egy 23 cm átmérőjű formához, a tésztájához: 20 dkg liszt, 1 kiskanál sütőpor, 13 dkg margarin, 6 dkg cukor, 1 tojás, 1 citrom reszelt héja,
a pudingos réteghez: 1 vaníliás pudingpor, 5 dl tej, 3-4 evőkanál cukor,
a gyümölcsök: ribizli, szilva (most fagyasztott), 1 nagy vagy 2 kisebb alma, pár darab szegfűszeg, 1-2 darabka fahéj, 1-2 kanál cukor,
a tetejére a morzsás tésztához: 5-5 dkg liszt, kristálycukor és margarin, 4 dkg nagy szemű zabpehely,
tálaláskor: porcukor.

Elkészítése:
A lisztben elkevertem a sütőport és a citrom reszelt héját. A margarint kikevertem a cukrokkal és a tojással, majd hozzáadtam a lisztes keverékhez. Összegyúrtam, és fél órát hideg helyen pihentettem.
Közben az almát meghámoztam, negyedbe vágtam, és a cukorral valamint a fűszerekkel épp hogy csak megfőztem. Főzés után vékonyabb szeletekre vágtam.
A pudingot a szokásos módon megfőztem.
Pihentetés után kisodortam a tésztát, beletettem a kerámia formába. Előmelegített sütőben 5-10 percig elősütöttem.
Közben elkészítettem a tetejére szánt tésztát. A hozzávalóit összegyúrtam morzsásra.
Mikor elősült a tészta kivettem a sütőből, beleöntöttem a pudingot, elrendeztem rajta  a gyümölcsöket, és a tetejére halmoztam a morzsát. Visszatettem a sütőbe, és készre sütöttem.

Csak akkor vágtam fel, amikor már teljesen kihűlt. Ajánlatos várni vele, mert sokkal szebben lehet szeletelni, ha a puding már kicsit megszilárdul benne. Porcukorral meghintve kínáltam, nagyon finom volt.

A tészta a formában, sütés előtt

Elősütés után, és már benne a puding

A pudingon rajta a gyümölcsök...

...és tetején a zabpelyhes morzsa, lehet készre sütni



14 megjegyzés:

  1. Szuper süti! Ez egyértelműen kedvenc lenne nálam, pudingos és gyümölcsös is. Milyen látványosan rendezted el a gyümölcsöket a pudingon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin! Nekünk is nagyon ízlett, pillanatok alatt elfogyott 😋

      Törlés
  2. Nagyon látványos sütemény és a pudingos, gyümölcsös az nekem is a kedvemre lenne. Szép a gyümölcsök elrendezése is. De gondolom, hogy a morzsák nélkül is elkészíthető, mert azt én nem szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Lívia! Könnyű, finom sütemény volt. Biztos elkészíthető morzsa nélkül is, de a ropogósra sült vajas cukros zabpehely nagyon finom a tetején 😋

      Törlés
  3. Guszta nagyon finom lehetett puding és gyümölcs jó párosítás tudnám szeretni:)

    VálaszTörlés
  4. Hű, de jól néz ki. Nagyon szeretem az ilyen gyümölcsös, krémes sütiket.Nagyon kínálja magát.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, ez is kínálta magát, egész gyorsan 😊

      Törlés
  5. Szeretem az ilyen egyszerűen nagyszerű sütiket. Krémes, gyümölcsös és ropogós. Tökéletes nassolnivaló.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea! Már nagyon várom, hogy eperrel is megismételjem majd 😊

      Törlés
  6. De szépen rendezted el rajta a gyümölcsöket! Kedvünkre való süti lenne, az biztos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, biztos ízlene nektek is 😊

      Törlés
  7. Most ebéd után lévén, milyen jó lenne elnyomtatni egy ilyen finom sütivel. :)
    Nagyon kívánatosak azok a szeletek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Iza! Sajnos már elfogyott, különben máris küldenék egy szeletet 😊😊😊

      Törlés