2024. március 29., péntek

Diós linzer - húsvéti figurákkal


Minden kedves olvasómnak áldott, szép húsvétot kívánok, sok piros tojással és locsolóval!






Ennek a linzernek az alapreceptje már rég a kedvenc süteményeim között foglal helyet. Most dióval gazdagítottam, és ezáltal egy kicsit több cukrot is tetem bele.

Hozzávalók: 23 dkg liszt, fél tasak sütőpor, 14-15 dkg cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1 tojás, 1 citrom reszelt héja, 12 dkg vaj vagy margarin, 8-10 dkg darált dió,
az "összeragasztáshoz": sárgadinnye lekvár, vagy bármilyen más, 
a díszítéshez: kristálycukor, barna cukor, dekor gyöngyök, tortadara, stb.....

Elkészítése:
A lisztet a sütőporral összekevertem, hozzáadtam a cukrot, a vaníliás cukrot, a darált diót, a citromhéját, a tojást, és belegyúrtam a vajat. Kinyújtottam, és tetszőleges formákkal kiszaggattam. A felső részeknek szánt darabok közepét is kiszaggattam. Ezeket megkenhetjük tojásfehérjével (nálam ez most elmaradt), és megszórtam a díszítéshez szánt cukrokkal.
Előmelegített sütőben megsütöttem. Vigyázzunk, mert hamar kisülnek.
Amikor kihűltek, lekvárral összeragasztottam az alsó és a felső darabokat.



Nyuszipuszi 💓




8 megjegyzés:

  1. Nagyon helyes kis linzerkéket készítettél, nagyon hangulatosak. Áldott, boldog, békés Húsvétot kívánok neked és kedves családodnak!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom linzert sütöttél az ünnepekre, biztosan elfogyott az utolsó morzsáig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, lassabban fogyott mert négyfélét is sütöttem, de nagyon finom volt!

      Törlés