2020. augusztus 13., csütörtök

Sárgadinnye lekvár





Már régóta minden évben befőzök sárgadinnye dzsemet, amit darabosra készítek, mert csak sütemények, poharas desszertek, pudingok ízesítésére szoktam felhasználni. Idén is főztem már ilyet, de megpróbáltam egy kisebb mennyiségből jól kenhető lekvárt is főzni, amit már teszteltünk is. Megkóstoltuk reggelire, vajas kenyérre kenve elfogyasztani. Nagyon finom lett!

Hozzávalók, amennyiből most készült: 1,3 kg tisztán mért érett sárgadinnyéhez 1 nagyobb citrom, 18 dkg cukor, 2 csomag vaníliás cukor, egy-két darabka fahéj, 1 tasak dzsemfix, 
a tetejére: késhegynyi szalicil.

Elkészítése:
Gyorsan és egyszerűen készült el. A dinnyét megtisztítottam és felkockáztam. A citrom egyik felét felszeleteltem, a szeleteket félbe-negyedbe vágtam, és hozzáadtam a dinnyéhez. A másik felének csak a levét használtam fel, ezt is hozzáöntöttem, beleszórtam a fahéjdarabkákatt, és puhára főztem.
Kicsit hagytam hűlni, majd botmixerrel majdnem teljesen pépesítettem. Hozzáadtam a cukrokat - nem kellett sok bele, mert elég édes volt a dinnye -, felforraltam, belekevertem a dzsemfixet, és még néhány percig főztem. Ezután már nemsokára töltöttem is az üvegekbe, tetejükre szalicilt tettem, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

Főzés közben



8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép színe van finom lehet! Imádom a sárgadinnyét és még eddig nem jutott eszembe hogy ebből is lehetne lekvárt készíteni jó ötlet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, ha szereted a sárgadinnyét próbáld ki, biztos ízlik majd 😊. Én minden éveben szoktam befőzni belőle.

      Törlés
  2. Szeretjük a sárgadinnyét is, de a cukordinnyét jobban. Egyikből sem főztem még lekvárt, de ideje lenne kipróbálni. Nagyon jól néz ki a sárgadinnye lekvárod és biztos, hogy nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nagyon finom ez a lekvár, próbáld ki Te is, érdemes, akár csak egy kis adagot. Cukordinnyéből is főztem egyszer lekvárt, az is jó volt, de sárgadinnyéből sokkal jobb 😊😊 Nekem olyan különleges ízű, nagyon szeretjük...

      Törlés
  3. Én még sárgadinnyéből még nem készítettem lekvárt, biztos finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, próbáld ki a sárgadinnyéből a lekvárt, nagyon finom, különleges ízű 😊

      Törlés
  4. Biztosan nagyon finom, meg fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, szívből ajánlom az elkészítését 😊

      Törlés