2024. március 23., szombat

Fánk-kalácskák










Sütőben sült fánkot sütöttem, ami ezáltal nem az a jellegzetes fánkízű lett, hanem egy finom, könnyed kalács. Tetejét ét- tej- és fehércsokoládéval vontam be, amit színeztem is. A kis receptes füzetben - ahonnan a receptjét ellestem - amerikai fánkként szerepelt. A fánk-kalácska nevet én adtam neki, ami sokkal szebben hangzik... ugye? 😊

10 db lett belőle, és mind a 10-et különböző módon díszítettem ki, illetve ízesítettem. Színesen, tavasziasan vidámak lettek, amiket akár a húsvéti asztalon is el tudok képzelni....

Hozzávalók, a tésztájához: 25 dkg liszt (ebből 3 dkg teljes kiőrlésű), 1 csipet só, 2 dkg élesztő 1 kiskanál cukorral és 1 dl tejjel felfuttatva + még kb. 0,5 dl tej, 1 tojássárgája, 6 dkg cukor, 3 dkg olvasztott margarin, 1 citrom reszelt héja, 
a teteje kidíszítéséhez: fehér- ét- és tejcsokoládé, a megolvasztásukhoz pár csepp olaj, sárga-, piros-, zöld- és kék  ételfesték, szeletelt mandula, kókuszreszelék, színes- és csokis tortadara, fagyasztott málna, áfonya, valamint piros- fehér- és feketeribizli.

Elkészítése:
Az élesztőt a kiskanál cukorral és 1 dl tejjel felfuttattam, majd a liszthez adtam, az összes többi tészta hozzávalóval együtt. Géppel bedagasztottam, majd langyos helyen duplájára kelesztettem. Ekkor ujjnyi vastagra kisodortam, és fánk nagyságúra kiszaggattam. Közepükbe pedig egy kicsi lyukat szaggattam. 10 db lett belőle.
Tepsibe sorakoztattam őket, és 10 perc újabb pihentetés után előmelegített sütőben készre sütöttem. Mikor kisültek, azonnal meghintettem porcukorral (ez el is hagyható), majd mikor kihűltek kidíszítettem a tetejüket.
A csokoládékat gőz fölött kevéske olajjal felolvasztottam, színezni csak a fehér csokoládét színeztem. Amint bevontam egy fánkot, azonnal rátettem a gyümölcsöt, a mandulát, tortadarát, kókuszreszeléket....stb, hogy rátapadjanak.


Kellemes húsvéti készülődést kívánok!


A tészta kelesztés előtt...

...és után

A fánkok kiszaggatása

Tepsiben, sütés előtt....

...és után

Megszórva porcukorral



14 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek ahogy díszítetted és biztos nagyon finomak is !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, nagyon finomak voltak, nem túl édesek, pont kellemesen 😋.

      Törlés
  2. Nagyon csinosak lettek, nehezen tudnék ellenállni neki. A kis dobozkába téve olyan vidám hangulatot árasztanak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea, mi is nehezen tudtunk ellenállni nekik, hamar el is fogytak. De a kelt sütiket, kalácsokat én amúgy is frissen szeretem a legjobban 😊.

      Törlés
  3. Húsvéti asztalon ??? Én sütőversenyen is el tudnám képzelni ezeket a szépséges alkotásokat. Nem sajnáltátok megenni ????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Mari a kedves soraidat! Kicsit sajnáltuk, de azért megettük 😊.

      Törlés
  4. Nagyon szépek lettek. A sütőversenyt én is ajánlom. Csodásak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, a sütőversenytől azért messze vagyok, de igyekeztem 😊.

      Törlés
  5. Szemet gyönyörködtető, és finom fánkocskák! Én is sütöttem már amerikai fánkot, valóban inkább kalácsra emlékeztet, de nagyon finom. A csokoládémázzal pedig még sokkal finomabb.

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűséges színkavalkád! <3 Áldott készülődést nektek is!

    VálaszTörlés
  7. Nekem jobban tetszik a fánk-kalácska elnevezés, mint a másik, jobban illik hozzá. :)
    Nagyon szépek lettek, csak úgy kínálják magukat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Iza, örülök hogy neked is ez az elnevezés tetszik jobban 😊. Finomak voltak, gyorsan fogytak.

      Törlés