2024. március 11., hétfő

Pudingos kekszes süti


Tálalva




Valahol a Pinteresten láttam meg hasonlót, aztán kicsit átalakítva, leegyszerűsítve elkészítettem. Nagyon finom, sütés nélküli, viszonylag gyorsan elkészül, és nagyon hagyja magát enni 😋.

Hozzávalók: 75 db négyzet alakú háztartási keksz, 
a világos krémhez: 2 dl Meggle cukrászhab, másfél tasak vaníliás pudingpor, 6 dl tej, 5-6 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint), 1 tasak vaníliás cukor, 5 dkg kókuszreszelék, 
a tetejére a kakaós krémhez: fél tasak vaníliás puding, 2 dl tej, 2-3 kiskanál holland kakaó, 4-5 dkg ét- vagy tejcsokoládé, 2-3 evőkanál cukor (vagy ízlés szerint), 
a legtetejére: durvára vágott földimogyoró és színen tortadara.

Elkészítése:
Egy négyzet alakú levehető oldalú sütőforma alját kiraktam 25 db - 5 sorban 5 db - keksszel. A Meggle habot felvertem, félretettem. Másfél tasak vaníliás pudingport hagyományos módon sűrűre főztem 6 dl tejjel, 5-6 evőkanál cukorral és a vaníliás cukorral.
Hagytam hogy kicsit hűljön, hogy ne legyen forró, de ne is dermedjen még meg. Ekkor hozzákevertem a kókuszreszeléket és a felvert Meggle habot. A felét rákentem a kirakott kekszsorra, majd a tetejére újabb kekszeket tettem, és erre a maradék krémet és a 25 kekszet tettem, ahogy az előzőekben is.
A megmaradt fél tasak pudingport elkevertem a kakaóporral, a cukorral és a tejjel, beletördeltem a csokoládét, és ezt is sűrűre főztem, majd ráöntöttem a süti tetejére. 
Pár szem földimogyorót durvára vágtam, aztán ezzel és színes tortadarával kidíszítettem a tetejét.

Csak másnap vágtam fel, addigra jól összeértek az ízek, a krém megdermedt és a keksz is megpuhult.


Még felszeletelés előtt



12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, szeretem az ilyen kekszes krémes sütiket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, én is szeretem ezeket, könnyű összeállítani, és finomak, könnyedek.

      Törlés
  2. Nem találom, de kerestem.... Valahol volt nekem is hasonló, csak nem keksz, hanem babapiskóta volt rétegesen rakva a pudinggal ill. tejszínhab volt a tetején. Ez is nagyon finom lehet....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, babapiskótával is finomak. A puding és a tejszínhab együtt nagyon jól harmonizál.

      Törlés
  3. Jó nagy adagot készítettel. Nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, finom volt! Nem volt olyan nagy adag, csak 21x21 cm-es lett, és hamar el is fogyott 😋.

      Törlés
  4. Nekem is nagy kedvenceim ezek a sütés nélküli finomságok. Jó, hogy gyorsan meg van. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Nea, és ha majd jön a nyári nagy meleg, akkor még praktikusabb lesz ilyeneket készíteni, és enni 😋.

      Törlés
  5. Nagyon guszta és finom.... mi is szeretjük a sütés nélküli, jó krémes süteményeket, ez is a kedvencünk lenne az biztos. Amikor a gyerekeim kicsik voltak, emlékszem sokszor rétegeztem a kétszersültet a vaníliás pudinggal, nagyon szerették.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finomak ezek a sütés nélküli sütik, desszertek. A kétszersülttel is finom lehetett!

      Törlés
  6. Nálunk is nagy kedvencek az ilyen egyszerű sütésnélküli édességek, főleg ami pudingos. Rég nem készült ehhez hasonló kekszes finomság, jó hogy eszembe jutattad. Semmi kétség, hogy nagyon finom volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Iza, finom volt, mi is szeretjük ezeket az egyszerű de nagyszerű sütiket 😊.

      Törlés