2024. február 18., vasárnap

Rakott kocsonya


A kocsonya mögött sajnos nem igazi az a nagy darab sajt, a szőlő és a bor,
csupán egy műanyag tányéralátét, díszletként
😀






Hasonló rakott sertés belsőségeket és disznósajtokat már többször készítettem, nagyon szeretjük az ilyen fajta ételeket, főként vacsorára. Most ez annyiban különbözik a többitől, hogy ebben a belsőségekből csak nyelv van, viszont tettem bele körmöt is, ami eddig nem volt. 
Mellé nagyon jól illett a főtt tojás és a többféle zöldség....

Hozzávalók: 1 sertésköröm, 1 sertésnyelv, 1 sárgarépa, só ízlés szerint, 2-3 gerezd fokhagyma, 3 babérlevél, pár szem szegfűbors, szemes bors, borókabogyó,
az összeállításnál az aszpikhoz: 2 dl a főzővízből, 2 teáskanál zselatinpor (ennyi elég volt, mert a körömtől kocsonyásodik a lé), 1 kiskanál pirospaprika és frissen őrölt bors.

Elkészítése:
A körmöket megmostam, megtisztítottam, hosszába félbevágtam, a nyelvet nagyobb darabokra vágtam, a sárgarépát pedig csak hosszában kettévágtam. Ez a mennyiség egy 5 dl-es megüresedett margarintégelybe pont elfért.
A körmöt és a nyelvet sóval és a fűszerekkel megfőztem, ez két óra, de lehet hogy több is volt. Addig kell főzni, hogy könnyen leváljon a csontról a hús. Ekkor a nyelvről lehúztam a külső érdes bőrt, és kisebb darabokra vágtam össze. A körmöt teljesen kicsontoztam. A sárgarépát is feldaraboltam (ezt már főzés közben kivehetjük, hogy ne legyen túl puha, mert előbb fől meg, mint a húsok).
A főzővízből 2 dl-t átszűrtem és felforraltam 2 teáskanál zselatinporral. Ízlés szerint még sóztam, borsoztam, és elkevertem benne kevés pirospaprikát is.
A húsokat és a répadarabokat a frissen tartó fóliával együtt beletettem a tégelybe, úgy hogy mindből jusson mindenfelé. Ráöntöttem a még meleg aszpikot, kicsit megigazgattam, hogy a léből mindenhova kerüljön, majd hideg helyre tettem dermedni. 
Csak másnap ettünk belőle először, addigra már szépen lehetett szeletelni.


Elkezdjük főzni a hozzávalókat

A húsok lefejtve a csontról és a nyelv, valamint a répa is összedarabolva



10 megjegyzés:

  1. Hűha ez nagyon finom lehetett , nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nagyon finom volt, legközelebb majd valamikor rakott nyelvvel próbálkozok 😀. Régen többször vásároltunk olyat, az is nagyon finom volt.

      Törlés
  2. Nagyon guszta, váljék egészségetekre! Mi is nagyon szeretjük a hasonló aszpikos húsokat, és a kocsonyát is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Éva, nekünk s kedvencünk az efféle finomság!

      Törlés
  3. Eltitkolhatnám....de minek...Szóval az én kocsonyámban is fő láb, meg farok, meg néha még bőr is - a színhúson kívül...Mert ugye ezek kellenek a lé megdermedéséhez...de hogy én ezeket meg nem eszem, az biztos. Viszont a szomszéd kutyája jól jár, ha én kocsonyát főzök... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó sora van a szomszéd kutyának, a legfinomabb falatokat ő kapja meg 😀😀😀

      Törlés
  4. Nagyon guszta lett, én is szívesen elfalatozgatnék most belőle.

    VálaszTörlés