2022. február 20., vasárnap

Disznósajt - újra




Januárban készítettem először házi disznósajtot, most megismételtem.

Ezt már jogosabban mondhatnám disznósajtnak, mert a múltkori inkább rakott belsőségnek mondható, bár nagyon finom volt az is. Az akkor vásárolt nyelv, szív, máj, vese, bőrke kb. egyharmadát használtam fel akkor, a többit két adagban fagyasztóba tettem. Most egy ilyen eltett adagból készült, csak még vettem hozzá nagyon szép nyers húsos hasaalja szalonnát, és ebből is tettem bele. Így kicsit lágyabb lett, és jobban hasonlított a megszokott boltban, piacon vásárolhatókhoz.
A receptje ugyanaz, mint a fent belinkelt esetben, csak most a szalonnával kiegészítve. És ehhez 2 dl-t használtam fel a főzővízből, 4 kiskanál zselatinnal, és több pirospaprikával.

Ha szeretitek a disznósajtot készítsétek el, vagy ízlés szerint hasonlót, mert nagyon finom, és semmi adalék nincs benne. És így sokkal olcsóbb is, ami szintén nem egy utolsó szempont....




10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta , finom lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Én nem igazán szeretem, de gyönyörű lett a textúrája és a mozaikok benne, fantasztikusan ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsa, mi nagyon szeretjük az ilyen "disznóságokat" 😊😀😁

      Törlés
  3. Már az előzőnél is írtam, hogy kipróbálom, de még nem jutottam oda, hogy elkészítsem, de ami késik, nem múlik. Nagyon guszta és biztos, hogy finom volt, ez a változat is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nyugodtan készíts el, nagyon finom, és így a házi készítésnél tudod, hogy mit eszel 😊😃.

      Törlés
  4. Gyerekkoromban, meg nem ettem volna, hiába mondták, hogy finom. Most meg már örülök, ha valahol kapok egy jóízűt. A házi változatnak nincs is párja, ügyesen elkészítetted, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Ennek most már tényleg igazi disznósajt íze volt, máskor is csinálok majd. És ennél tudjuk, hogy miből készül 😊

      Törlés