2024. február 11., vasárnap

Magvas sós ropogós





Éva sütött február elején sós ropogóst, aztán ott nála hagyott kommentet Aranyosfodorka, és leírt a megjegyzésében egy hasonló finom rágcsálni valót. Én ezt sütöttem meg, ami hasonló Évákéhoz, de ebben tejföl, tojássárgája és sütőpor is van, viszont nincs élesztő. Gyorsan elkészült, de hamar el is fogyott, mert olyan finom volt, és én csak egy fél adagot sütöttem. Így is két gáztepsivel lett belőle.
 
Finom ropogtatni való akár egy pohár tea mellé, de sör- vagy borkorcsolyának is kiváló.
Nézzétek meg és süssétek meg, akár mindkettőt!

Hozzávalók nálam: 30 dkg liszt, 10 dkg zsír (vajjal, margarinnal nem jó!), 1 csomag sütőpor, 1 nagy poharas tejföl fele, 1 tojás sárgája, fél evőkanál só (vagy ízlés szerint), 
a tetejére: pár szem nagy szemű só, a tojás fehérje és magvak (napraforgó-, kömény-, szezám- és lenmag).

Elkészítése:
Roppant egyszerű, Minden hozzávalóját összegyúrtam, aztán kisujjnál vékonyabbra kisodortam. Tetejét a megmaradt tojásfehérjével megkentem, majd megszórtam napraforgó-, kömény-, szezám- és lenmaggal. Hullámos vágóval hosszú csíkokra vágtam, és előmelegített sütőben szép aranysárgára sütöttem.








A kreatív blogomra feltöltöttem a lányom festményeit, melyeket tizenéves kora óta a napjainkig szívesen készít. ha érdekel, nézzetek bele....

Az akvarell festményei ITT láthatóak:


 
Az olajfestményei ITT láthatóak:

Csontváry: Római híd Mosztárban 
reprodukció (24 x 18 cm, 2007)



12 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ízlett - és jó, hogy felemlegetted, mert már régen sütöttem. Biztos, hogy a jövő héten én is készítek egy adagot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, nagyon ízlett, gyorsan elfogyott 😀.

      Törlés
  2. Nagyon finom ropogtatni valót sütöttél, váljék egészségetekre! Gratulálok a lányodnak, gyönyörű szép képeket festet, nagyon ügyes és tehetséges. Öröm volt végi nézni a munkáit, köszönöm hogy megmutattad nekünk.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és finom ropogtatni valót készítettél !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, biztos, hogy finom a sok maggal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, finom volt, nagyon hagyta magát enni 😀.

      Törlés
  5. Nagyon ügyes a lányod. Alma nem esik messze a fájától!

    VálaszTörlés
  6. Látszik rajta a finomság, a zsírtól és a tejföltől biztosan finom puha lett. A sok pirult meg a gyengém, ha most előttem lenne nem állnék jót magamért. A lánykád csodálatosan fest, nekem nagyon tetszik a stílusa.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nagyon finom, omlós volt, én is a jól megsült, ropogós darabokat szeretem 😀!
      Örülünk, hogy tetszenek a festmények, köszönjük szépen, Franci nevében is!

      Törlés