2024. február 25., vasárnap

Almakompót





Minden téli szezonban - ősztől tavaszig - szoktam almakompótot főzni, a kissé hibás, vagy a már nem teljesen ropogós almából. Idén valahogy elmaradt, de múltkor megláttam Zsuzsánál, és eszembe jutott hogy milyen jó lenne almakompótot enni 😋. Köszi, hogy eszembe juttattad!

Ahogy olvastam, Zsuzsánál is hasonlóképen készült, mint nálam...

Hozzávalók, amennyiből most főztem: 4 közepes-nagyobb alma, ami kb. 80 dkg volt, 6-8 dkg kristálycukor, 1-2 kiskanál vaníliás cukor, 2 evőkanál citromlé (vagy ízlés szerint), egy kis csillagánizs, 6-7 szem szegfűszeg, egy-két cm fahéjrúd összetördelve, víz, hogy ellepje az almákat.

Elkészítése:
A citromlét elkevertem vízben, és mindjárt ebbe tettem bele a meghámozott, kockákra vágott almát, hogy ne barnuljon meg. Megcukroztam ízlés szerint, beleszórtam a fűszereket, és kb. 10 perc alatt készre főztem
Amikor kész lett hagytam hűlni, majd hűtőszekrénybe tettem, és hidegen tálaltam.





6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, most meg is kívántam.... Én is így készítem, csak őrölt fahéjat teszek bele. Van hogy kisebb kockákra vágom és kevesebb vízzel tovább főzöm, majd egy vaníliás pudingporral besűrítem. Nagyon szeretjük a sült, és töltött húsok mellé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, húsok mellé is nagyon finom lehet. Ha tepsiben sütök húst, sokszor én is teszek mellé almát, de szósznak még nem próbáltam, lehet hogy majd egyszer sor kerül rá...

      Törlés
  2. De rég főztem, pedig Zsuzsánál én is elgondolkodtam, hogy milyen jó lenne. Hasonlóan készül nálam is, de csillagánizst nem teszek bele. Van, hogy csak darabos fahéjat. És most már édesítőt. Milyen szépek a képeid megint!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani! Finom a fűszerekkel, és akármilyen, gyengébb minőségű almából is nagyon jó.

      Törlés
  3. Nálunk anno (boldog gyermekkoromban) divat volt a sült húsok mellé kompót vagy valamilyen gyümölcsbefőtt fogyasztása - innen emlékszem pl. az almabefőttre is. Amúgy meg ezer éve nem csináltam...nem is értem miért. Az almát megeszem , ahogy van és kész, vagy almásbélest készítek belőle, mert az a kedvenc sütim..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Süteményekbe is nagyon finom az alma, és minden formájában, sült húsok mellé is. Régebben többször csináltam kompótot belőle, de mióta az alma is elég drága lett, inkább csak nyersen, frissen esszük meg.

      Törlés