2024. február 22., csütörtök

Kefires szuper lángos


Tálalva...

...és már rajta a tejföl, sajt

Egy ducibb lángos, az első sütés közül, de ez is gyorsan átsült teljesen.... 

...és ezen is a tejföl, sajt

Egy másik sütés alkalmával

A lángosok mindegyikét más alakúra sikerült szétnyújtanom, van ahol ki is szakadt,
de ezek főleg nagyon finomak, mert ott még ropogósabbak.



Ez valami szenzációs recept, ennyire könnyű, belül puha, kívül ropogós, ilyen finom lángost életünkben nem ettünk még! 😋 Ezt mindenkinek ki kell próbálni!

A receptet úgy kaptuk, egy kedves ismerősünktől. Nála jártunk vendégségben, és ilyen finom lángossal látott vendégül bennünket. 
A tészta összeállítása is könnyű, gyorsan megy, még gyúródeszkát sem kell elővenni hozzá, nem kell sokáig dagasztani, csak jól bekeverni. Aztán hűtőbe tenni. Sütéskor csak egy-egy darabot le kell szakítani belőle, mert teljesen lágy a tészta. 
1-2 hétig süthetünk a tésztából, amit mindig hűtőszekrényben tárolunk.

Mi csak egy fél adagból készítettük, így is sok lett, legalább háromszor sütöttünk belőle. Ide csak az eredeti recept felét írom le, amennyiből nálunk készült:

Hozzávalók a tésztához: 50 dkg liszt, fél csomag sütőpor, 2,5 dkg élesztő, 1 dl tej, 1-2 kiskanál cukor, 2 kicsi kefir (300 gramm), 1 evőkanál olaj, 1 tojás, fél evőkanál só (vagy ízlés szerint, szerintem nálunk több került bele), 
a tálalásnál: ízlés szerint tejföl, sajt, és aki szereti hozzá (én nem) fokhagyma....

Elkészítése:
A cukros tejben felfuttatott élesztővel összeállítottam a tésztát, az összes többi hozzávalóval. Rövid ideig dagasztottam géppel, hogy szép sima legyen a tészta. 
Ezután nagy nejlon zacskóba kell tenni a puha, lágy tésztát, aztán betenni a hűtőbe 24 órára. Én csak két fedeles műanyagdobozba tettem, abból könnyebb kivenni. Csak arra ügyeljünk, hogy a tésztának legyen majd helye dagadni!
Sütés előtt olajos kézzel le kell szakítani a tésztából egy darabot, jól széthúzogatni vékonyra - mert sütéskor jól megdagad -, és már mehet a forró olajba. 
A többi tészta mehet vissza a hűtőbe, a lezárt dobozban, vagy a nejlon zacskóban.
 
Mindenkinek jó étvágyat hozzá!


A megkelt tészta a dobozban

Sütéshez letépek egy darabkát a tésztából

Szétnyújtva a tészta, mehet az olajba

Már sül



10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ! Most jól megkívántam a lángost, néha szoktam sütni olyankor a szomszédék is lángost esznek , mert 1-2 darabot nem lehet sütni. Azért nem sértődnek meg érte ha viszek😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, próbáld ki, nem fogod megbánni. És ebből akár egy-vagy két darabot is lehet sütni. 😀

      Törlés
  2. Nem ismertem ezt a változatot, de mert nagyon szeretem a lángost, mindenképp ki fogom próbálni. Köszönöm az ötletet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, neked is szívből ajánlom, nagyon ideális egy vagy két fős háztartásoknak. Úgy kaptuk a receptet, hogy akár két hétig is eláll a nyers tészta, persze hűtőben. Mi még nem próbáltuk olyan sokáig eltenni, mert egy héten belül elfogyott 😀

      Törlés
  3. Nagyon finom lángost sütöttél, most jó nagyokat nyelek.... Húúú, de régen sütöttem már kefires lángost, pedig azelőtt mindig volt a hűtőben egy zacskóval. Már arra sem emlékszem hova tettem a receptet, így köszönöm hogy megosztottad velünk is. Hamarosan lángos lesz nálunk is ebédre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, akkor Te tudod, hogy milyen finom! Jó sütést kívánok, váljék egészségetekre!

      Törlés
  4. Ezt már régóta ki szerettem volna próbálni, köszönet érte, szuper vagy! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, és nagyon szívesen 😀! Neked is jó sütést kívánok!

      Törlés
  5. Nagyon szép pufik lettek a lángoskák, én is pont így szeretem de sajnos csak ritkán ehetek. Elteszem a receptet legközelebbre, ezt tényleg ki kell próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, ha csak egy keveset is, de egyél belőle, mert nagyon finom 😀. És persze jó egészséget kívánok mellé!

      Törlés