2024. február 7., szerda

Túrófánk





Már régóta tetszettek a túrófánkok, de eddig nem került rá sor, hogy megsüssem. Most megláttam Gizinél a szép kerek túrófánkjait, így gyorsan el is készítettem, hisz nemsokára vége a farsangi szezonnak, és mi idén még nem is ettünk fánkot. Persze fánkot egész évben lehet sütni és enni, de mégis a téli időszakban esnek a legjobban. 
 
Nem a legszebbre sikerültek, és nem is a legszuperebb fotók, de nagyon finomak lettek, leves után ez volt egyik nap az ebédünk.

Hozzávalók, nálam: 25 dkg túró, 1 vaníliás cukor, 2 evőkanál kristálycukor, csipet só, 1 citrom reszelt héja, 1 tojás, 1 evőkanál rum, 12,5 dkg liszt, 1/4 csomag sütőpor,
a sütéshez: olaj, 
tálalásnál: porcukor és lekvár..

Elkészítése:
A túrót villával kicsit összenyomkodtam, hogy ne maradjanak darabok. Hozzáadtam a reszelt citromhéjat, a cukrot, a vaníliás cukrot, egy csipet sót, a rumot, és az egész tojást. Kanállal összekevertem.
Ezután hozzászitáltam a sütőporral összekevert lisztet, majd gyors mozdulatokkal összegyúrtam. (ha túl lágy lenne a tészta akkor egy pici lisztet, ha túl kemény akkor egy pici tejfölt keverjünk hozzá!!!) nekem pont jó állagú lett.
Ezután a tésztából nagyobb diónyi golyókat formáztam. A forró olajba óvatosan belehelyeztem a tésztagolyókat, majd pár perc alatt szép aranybarnára sütöttem a fánkokat. (sütés közben többször fordítsuk át, hogy szép egyenletesen süljön)
Porcukorral meghintve, sárgabarack lekvárral tálaltam. 

Minden golyó formázása előtt picit lisztezzük be a tenyerünket, úgy nem ragad rá a tészta - én sajnos ezt kihagytam, mert nem olvastam el figyelmesen Gizi leírását, és így nem lettek olyan szép kerek, sima oldalú fánkjaim, mert eléggé ragadt a kezemhez. Ha nem is lettek szépek, de nagyon finomak voltak!
Majd legközelebb jobban ügyeskedek, meglátjuk....






12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta nálad is , gurulhatna most hozzám pár darab! Finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva! Gurítanám szívesen, de sajnos már nincs belőle 😀.

      Törlés
  2. Katikám, gyönyörűek lettek a fánkjaid, éppen ilyennek kell hogy legyen.... és különben is az íze a lényeg, és nagyon örülök hogy Nektek is ízlett! Külön szeretném megköszönni, hogy megemlítettél, és belinkelted a blogomat. Most jó nagyokat nyelek a fánkjaid láttán, és holnap kell hogy vegyek egy csomag túrót.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva a kedves soraidat, és a receptet is! Biztos nálunk is lesz repeta, hisz ezt is, mint minden fánkot, bármikor megsüthetjük, nem kell hozzá farsangnak lenni 😀.

      Törlés
  3. A túrófánkot mi is szeretjük, de nem a nem a külső a lényeg! Biztos finomak voltak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ani, örülök, hogy ti is szeretitek. Nagyon finomak voltak, mi nem is ettünk még ilyet.

      Törlés
  4. Nem ismertem - de úgy látom, fél adagból is elkészíthető. Meg is fogom próbálni. Köszönöm az ötletet. (Nekem is gyakran az a bajom, hogy egy személyre elég nehéz bizonyos ételeket készíteni, és pl. nem tudom, ez a tészta, vagyis fél adagja miképp viselkedne fagyasztás és felolvasztás után. Sok mindennel meg lehet csinálni, de azt hiszem ezzel nem.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Készítsd el nyugodtan fél adagból, nagyon finom volt. A tészta lefagyasztását én sem ajánlanám, ebből könnyen lehet kis adagot megkeverni.

      Törlés
  5. Számomra kevésbé tökéletesen is vonzó fánkok, biztosan finomak voltak. :-)

    VálaszTörlés
  6. Ó, ez így is tökéletes, legalább látszik rajta a "home made" jelleg. Én is nagyon szeretem és gyorsan el is készül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, biztos nálunk is lesz majd következő sütés.

      Törlés