2023. október 9., hétfő

Fügés-pudingos háromszögek






Itt még mind a kilenc darab megvolt, de nem sokáig 😋


Még egy fügés recept a pálinka és a lekvárok után. Most egy gyors sütibe rejtettem néhány szelet friss fügét, alá vaníliás pudinggal "ágyaztam" meg nekik, mindez pedig a jó öreg, bevált fagyasztott leveles tésztába került bele 😀. Nagyon finom volt, de csak ez a kilenc darab lett belő, amit egy este gyorsan el is tüntettünk....

Hozzávalók: fagyasztott leveles tészta, friss füge, megfőzött vaníliás puding, 
a lekenéséhez: tojás.

Elkészítése:
Mennyiségeket nem írtam, mert ennél nem is fontos, hisz annyit lehet belőle készíteni, amennyit ki-ki akar.
Nagyon egyszerű. A fagyasztott leves tésztát hagytam szoba hőmérsékleten kiolvadni, majd kisodortam, és négyzet alakú darabokra vágtam.
Ezután az előzőleg megfőzött pudingból mindegyik tésztalapocskára átlósan tettem egy-két kanállal, rá a füge-szeleteket, majd az alábbi kép szerint a szemközti sarkánál csíkokra bevagdostam a tésztát, és ezeket ráhajtottam a töltelékre.
Tepsibe sorakoztattam őket, tetejüket felvert tojással lekentem, és előmelegített sütőben szép aranysárgára-barnára megsütöttem.
Tálalásnál még porcukorral meghintettem.


A tésztán már a puding és a füge

Tepsiben, lekenve tojással



14 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki, finom is lehet - van még fügém lehet, hogy kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, próbáld ki, nekünk nagyon ízlett. Hasonlót sütöttem már almával, az is nagyon finom.

      Törlés
  2. Ez már felér egy kínzással ilyen látvány, ennyi finomság a fügével !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva, most nem lesz már újabb fügés finomság, mert sajnos elfogyott a friss fügénk 😀. De ha elkészül a likőr, azt majd megmutatom azért ....

      Törlés
  3. Finom lehetett ez a sütemény, csak sajnos én nem tudok igazi kertben termett fűgéhez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Finom volt, és ehhez nem kellett sok füge 😊.

      Törlés
  4. Nagyon guszta és finom lehetett. Szinte ide érzem a finom illatát, és jó nagyokat nyelek. :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Katalin!
    Rég jártam nálad, de örömmel látom, hogy folyamatosan készíted a finomságokat és rendszeresen vezeted a blogodat. Jó újra itt lenni! :)
    Úgy látom, nálad is készült a napokban leveles tésztás süti... ééés fügés! Ahogy elképzelem, nekem ez is nagyon ízlene.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabriella, ha hozzájutsz fügéhez, próbáld ki, nagyon finom 😊.

      Törlés
  6. De jól néznek ki! Ani

    VálaszTörlés
  7. Az ilyen finomságból tényleg számolatlanul lehetne falatozni és milyen gyorsan kész is van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, amilyen gyorsan kész, olyan hamar el is lehet fogyasztani 😋.

      Törlés