2023. október 7., szombat

Fügelekvár fűszeresen: őszibarackkal és szilvával-almával


Az szilvás-almás fügelekvár:



És a lekvár kenyéren


Az őszibarackos füge lekvár:





Az otthon Apukámnál, Mözsön termett fügékből nekünk is jutott még, így az ízesített pálinkán kívül lekvárokat is főztem, fűszeresen, kétfélét is. Az egyik fajtához őszibarackot, fahéjat és csillagánizst, a másikhoz szilvát, almát, fahéjat és szegfűszeget adtam hozzá. Mindkettő nagyon finom lett!

Hozzávalók: érett füge, szilva, alma, őszibarack (a gyümölcsök aránya tetszés szerint variálható), minden megtisztított 1 kg gyümölcshöz 15 dkg cukor, vagy ízlés szerint, citromlé, őrölt vagy egész fahéj, őrölt szegfűszeg, egész csillagánizs, ez utóbbiak szintén ízlés szerint.
tetejére: szalicil.

Elkészítése:
Nagyon egyszerű. A fügék szárát eltávolítottam, feldaraboltam, ugyanígy a másik gyümölcsöket is. Elkezdtem főzni, közben hozzáadtam a fűszereket is. Az őszibarackoshoz fahéjat és csillagánizst, a szilvás-almáshoz fahéjat és szerfűszeget. (Az őrölt fűszerekkel azért csínján kell bánni, mert a szegfűszeg elég intenzív tud lenni.)
Amikor megpuhultak a gyümölcsök, botmixerrel pépesítettem. Ezután adtam hozzá a cukrot és tovább főztem még, rövid ideig. A főzés vége felé citromlével ízesítettem.
Forrón üvegekbe töltöttem, tetejére késhegynyi szalicilt tetem és száraz dunsztban hagytam kihűlni.


A fügék az őszibarackkal....

...és már a fazékban...

....főzésre készen

Előkészítve a másik fajta lekvár is, füge, szilva, alma



12 megjegyzés:

  1. Izgalmas, hogy még mindig tudsz újat nyújtani füge-ügyben. Én likőrön gondolkodom most, de ez a lekvár is nagyon vonzó. Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, hirtelen ötletből jött ez a kétféle lekvár, úgy ahogy a pálinka "megágyazása" is. Valószínű likőr lesz majd belőle.

      Törlés
  2. Jó ötletnek tűnik a barack párosításnak, legközelebb én is kipróbálom. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, bár a barack ízét nem nagyon lehet kiérezni, de összességében nagyon finom lett 😊. Próbáld ki, ha érik még a fügétek...

      Törlés
  3. Csodás lehet ez a fügés vegyes lekvárod bármelyiket is nézem nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  4. Mindkét változat nagyon finom lehet, benne vannak az ősz ízei. Sajnos nekem még sosem sikerült fügelekvárt eltenni, mert a boltban aranyárban mérik darabját, fánk meg sajnos nincs. Egyszer megkóstolnám, minden ismerősöm nagyon dícséri.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, mi is csak azért főzzük be, mert érik a kertben, ami egy nagy áldás. A bolti valóban nagyon drága, abból én sem vennék lekvárnak...

      Törlés
  5. Érdekes ez a "vegyes lekvár" - de nem hiszem, hogy megpróbálom. A fügelekvárom se nagyon akar fogyni....Valamiért nálam a meggy, meg az eper és a kajszi a kedvencek....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Különbözőek az ízlések 😄, mi szeretjük...de köszi szépen a kommentet! Amiket felsoroltál, azok is mind finom lekvárok.

      Törlés
  6. Ez is nagyon finom lekvárok. De sajnos én nem tudok hozzájutni kétféle fügühez, még egyféléhez sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Boltban, piacokon nagyon drága, abból nem is érdemes befőzni.

      Törlés