2023. október 28., szombat

Szilvalekváros kifli





Évánál láttam meg nemrég, hogy ilyen helyes, duci szilvalekváros kifliket sütött. Megtetszett a tésztája, a formája és a tölteléke is, aztán én is nekiálltam a megsütésükhöz. Bár úgy szólt az eredi recept, hogy a kiflik tésztája tojás nélküli, de nekem volt a hűtőben egy megmaradt fél tojásom, így azt is beletettem, ne hogy tönkremenjen. Nagyon finom volt, hamar el is fogyott 😋.

Hozzávalók, a tésztájához: 25 dkg liszt, 12,5 dkg margarin, 6 gramm (fél csomag) sütőpor, 2 csomag vaníliás cukor, csipet só, 12,5 dkg natúr joghurt, (nálam egy fél tojás is, de elhagyható),
a töltelékéhez: sűrűbb szilvalekvár,
a tetejére: vaníliás porcukor.

Elkészítése:
A liszthez kevertem a sütőport, vaníliás cukrot, a csipet sót, a puha margarint és a joghurtot. Sima tésztává gyúrtam, majd fél cm-nél vékonyabb kör alakra nyújtottam, amit 16 cikkelyre vágtam. A szélesebb végére tettem 1-1 púpozott kiskanál szilvalekvárt, majd felsodortam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket, és előmelegített sütőbe 180 C fokon kb. 20 perc alatt készre sütöttem. Azonnal, még forrón porcukorba forgattam, mint a vaníliás kifliket.





16 megjegyzés:

  1. Gyönyörűségesek lettek igazán! <3

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, duci kis kifliket sütöttél Te is.... jól áll nekik a porcukortakaró.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, finomak voltak a házi szilvalekvárral, és jól meg is dagadtak sütés közben.

      Törlés
  3. Nagyon guszta , örülök hogy megsütötted és ízlett nektek váljon egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva a receptet és a kedves soraidat is, finom volt 😋.

      Törlés
  4. Nagyon finomat sütöttél. A képeknek pedig csodás hangulatuk van. Ani

    VálaszTörlés
  5. A legfinomabbak a kiflik szilvalekvárral töltve. S még szépek is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda! Igazad van, a szilvalekvár a legjobb kiflik megtöltésére ☺️.

      Törlés
  6. Én ezt nem szeretném túl cukros.De aki szereti a túl cukrosat, annak biztos, hogy finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nem volt túl édes, mert a tésztájában a vaníliás cukron kívül nincs cukor, azt meg nem is lehetett érezni. Legalábbis nekünk nem volt túl cukros, sőt, a tésztájába tehettem volna még 1-2 evőkanálnyit... 😊

      Törlés
  7. Hogy én mennyire szeretem ezt a sütit és tényeg szilvalekvárral a legfinomabb. Ha áll néhány napot még porhanyósabbá válik, de nálunk azt sosem éri meg. Nagyon hangulatos a tálalás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, nálunk sem pihentek sokáig a tálban 😊.

      Törlés