2023. október 20., péntek

Gombával töltött cukkinicsónakok



Kettébevágva....



Szép cukkiniket kaptunk otthonról, Édesapámtól, ezekből az egyik töltött cukkiniként végezte földi pályafutását 😁, amiből nagyon finom ebédünk lett 😋.

Hozzávalók: 1 db cukkini, kb. 60 dkg-os, a töltelékhez: 25 dkg gomba, 10-12 dkg darált hús, 1 hagyma, 1-2 kanál olívaolaj, só, ízlés szerint bors, oregánó, bazsalikom, kapor és őrölt paprika, 1 egész tojás,  
a tetejére: reszelt sajt.

Elkészítése:
A cukkinit kettévágtam, besóztam, majd hagytam állni. 
Közben nekiálltam a töltelék elkészítésének. A hagymát apróra vágtam, az olajon megdinszteltem, majd hozzáadtam a feldarabolt gombát és a darált húst, együtt fehéredésig pirítottam. Sóztam, fűszereztem, és készre pároltam. Ekkor megtöltöttem vele a cukkinicsónakokat, és kiolajozott tepsibe tettem. Kis vizet öntöttem alám, sütőbe tettem, amit kezdetben fóliával lefedve majdnem készre sütöttem. Ekkor levettem róla a fóliát, megszórtam reszelt sajttal, és készre sütöttem, míg a sajt szép pírt kapott.
Friss bazsalikomlevelekkel tálaltam.


A gombás-húsos ragu előkészítése

A félbevágott cukkini megtöltése....

...és már a tepsiben, sütésre készen



12 megjegyzés:

  1. ilyet én is szoktam csinálni . Finom lehetett a tiéd is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finom, könnyű ebéd volt 😋.

      Törlés
  2. Nagyon guszta, és finom ebédetek volt. Én is szeretem a töltött cukkinit, és ezzel a gombás-húsos töltelékkel nagyon finom lehetett.... kifogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, próbáld ki, nekünk nagyon ízlett. És túl sok munka nincs is vele. Váljék majd egészségetekre!

      Törlés
  3. Gombával még nem próbáltam, biztos jó. Én hússal szoktam készíteni. és legszívesebben krumplipürével eszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, finom volt gombával. Általában én is hússal, esetleg bene kis füstölt szalonnával szoktam csinálni. Ezt most köret nélkül ettük, így is pont elég volt 😋.

      Törlés
  4. Nálunk is sláger étel. Télen, nyáron, mindig terítéken van. Többféle töltelékkel próbáltam már én is, nagyon ízletes volt mindegyik. Gusztára skerült nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, örülök hogy nálatok is kedvenc ☺️.

      Törlés
  5. Nagyon guszta finom lehetett ezzel a gombás töltelékkel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, jó ötlet volt gombát beletenni, finom volt vele.

      Törlés
  6. Remek ötlet! A töltött cukkinit szeretem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, mi is nagyon szeretjük a cukkinit! Az a jó benne, hogy számos módon lehet elkészíteni, ízesíteni 😋.

      Törlés