2023. január 9., hétfő

Diós-birsalmasajtos alagút




Egy finom sütés nélküli desszert, ami fogyasztása, tálalása előtt pár nappal is elkészíthető már, mert sokáig eláll. Nálunk karácsonyra készült, de időhiány miatt csak most került rá a sor, hogy felkerüljön a blogomra. De sajnos már rég elfogyott....
 
Aninál blogjáték van, "Hull a hó, hull a hó..." címmel, amire már jelentkeztem egy hókiflivel. Ha lehet, ezzel is jelentkeznék....
 
Hozzávalók a "tésztájához": 10 dkg margarin, 10 dkg, porcukor, 2-3 kiskanál cukrozatlan kakaópor (vagy amennyitől a kívánt szép színe lesz), 20 dkg apróra összedarabolt birsalmasajt, 15 dkg darált dió, 5 dkg mazsola, kb. fél fiola rumaroma, 25 dkg darált háztartási keksz, pár kanál, illetve amennyi szükséges tej és/vagy befőttlé (nálam cukorban eltett narancs leve), ízlés szerint 1-2 kiskanál piros ételfesték (hogy élénk barna színe legyen), 1-2 kiskanál reszelt friss gyömbér (aki nem szereti, el is hagyhatja),
a tetejére: 10 dkg fehér csokoládé.

Elkészítése:
Először a lágy margarint kikevertem a cukorral, majd fokozatosan adagolva belekevertem a többi hozzávalót. A tejből, illetve a befőttléből apránként annyit adtam hozzá, hogy a massza ne legyen száraz, de túl puha sem.
Mikor elkészültem vele egy őzgerinc formát kibéleltem folpackkal, és belenyomkodtam a masszát, majd hideg helyre (hűtőbe) tettem. 
Pár óra - vagy egy éjszaka - pihentetés után kiborítottam, a fóliát levettem róla, és gőz fölött megolvasztott fehér csokoládéval bevontam. 
Tetejét tetszés szerint kidíszíthetjük, én csak csokicseppeket raktam rá.
 
Újabb pihentetés, hűtés után felszelhető, a bordák mentén. Ha nem esszük meg mindjárt, hűtőben sokáig eltartható 😀.





18 megjegyzés:

  1. Csodás finomságot varázsoltál ismét.

    VálaszTörlés
  2. Ismét remek finomságot alkottál! :)

    VálaszTörlés
  3. Mutatós, egyszerű, és nagyon finom lehet. A birsalmasajt külön tetszik benne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, finom volt, és gyorsan el is készült 😊.

      Törlés
  4. Nagyon finom lehetett ez a diós-birsalmasajtos algút. Én is készítettem sütés nélküli süteményeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finomak, könnyen elkészíthetőek, és még a tűzhelyet sem kell bekapcsolni 😊.

      Törlés
  5. Nagyon finom lehetett... már a látványától is nagyokat nyelek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nekünk nagyon ízlett, és minél tovább állt, annál finomabb lett 😄.

      Törlés
  6. Köszönöm szépen. Nagyon mutatós, biztos finom is. Remélem, sokan jönnek játszani. Ismeretlenek is nevezhetnének. Régen így volt. Most alig vannak játékosok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! Finom volt, hagyta magát enni 😄.
      A játékra én is remélem, hogy jönnek még. Sajnos teljesen kihalt a játékos kedv....

      Törlés
  7. Nagyon szép, mutatós és finom desszertet készítettél, elhiszem, hogy nagyon hamar elfogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea, szeretem ezeket a sütés nélküli desszerteket, télen-nyáron egyaránt.

      Törlés
  8. Imádom a birset, ez nagyon finom süti lehet a dióval kombinálva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Verus, finom volt, próbáld ki te is 😄.

      Törlés
  9. A cukorban eltett narancs receptjét elmentettem, de ez is finom lehet. Csak egy személyes tortát nehéz csinálni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, de ebből lehet sokkal kisebb adagot is készíteni, és akár golyók formájában is megcsinálni.

      Törlés