2023. január 21., szombat

Körözött tehén- és juhtúróból



Az előző bejegyzésemben látható házi kenyereink egyikéhez ettük azt a nagyon egyszerű, de annál finomabb, reggelire és vacsorára való túrókeveréket. 

Hozzávalók: 15 dkg tehéntúró, 15 dkg juhtúró, 5 dkg vaj, 1-2 evőkanál tejföl (aszerint hogy lágyabb vagy sűrűbb krémet szeretnénk), 1 csokor snidling, só, csípős vagy csemege törött paprika, köménymag.

Elkészítése:
A kétféle túrót kikevertem a vajjal és a tejföllel. Sóztam, de csak óvatosan, mert a juhtúró is sós. Megszórtam a pirospaprikával és ízlés szerint köménymaggal. A végén belekevertem az apróra vágott snidlinget, majd egy órára hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek.

Friss, saját sütésű kenyérrel tálaltam, amihez még zöldpaprikát, uborkát és hagymát kínálhatunk. 




4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem, s a hozzávalók árának ellenére is készítek néha, mert kipróbáltam a "boltit" - de az meg se közelítette az enyémet. Pont így készítem, ahogy leírtad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, mi is nagyon szeretjük! Hasonlóképpen készül és készült mindig nálunk is, vagy hogy csak az egyik fajtából, vagy csak a másikból. Sajnos nagyon drága lett a túró, pedig milyen finom és egészséges étel....

      Törlés
  2. Nagyon guszta! Most a mi hűtőnkben is lapul kevéske , általában juhtúróval készítem mivel férjem azzal szereti bár igen keveset eszik ebből is. Nekem sima túróval is ízlik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, mi is mindenkét túróval szeretjük. Mindenképp finom.

      Törlés