2023. január 18., szerda

Szuper kenyér



Az óév utolsó házi kenyerét Apukámnál Mözsön sütöttük, Szilveszter napján,
ami nagyon jól sikerült...


"Bort, búzát, békességet, diót, disznót, derelyét, pénzt, paripát, pecsenyét, így várjuk 2023. esztendejét" 


Ennek a finom, tényleg szuper kenyérnek a receptjét Apukám a szomszédasszonyától kapta, ezzel a névvel. Az eddig sütött kenyereink közül ez ízlett a legjobban. Már sütés közben is az az igazi kenyérillat terjengett a konyhában.
Az egész "sütési projekt" az előkészületektől a készre sülésig jó 2 óra telt el, ami nem olyan sok, mert a pihentetési időkben bármi mással lehet foglalkozni. Próbáljátok ki 😀!

A fenti kenyér Mözsön készült villanysütőben, az alábbi kettő két itthoni Óbudai sütésem, gáztűzhelyben. Biztos hogy a villanysütőnek köszönhető, mert e fenti sokkal jobban sikerült, mint az itthoni gázsütőben sültek, és a héja is sokkal fényesebb volt.
Úgy néz ki, hogy a kenyérsütést még gyakorolnom kell.... 😍

Hozzávalók: 30 dkg kenyérliszt, 7 gramm száraz élesztő, 8 gramm só, fél evőkanál 10 %-os ecet, 1-2 csipes cukor, 2 dl víz.

Elkészítése:
A vízben elkevertem az ecetet, aztán a többi hozzávalót belekevertem a lisztbe, végül a vizet is apránként hozzáadtam. Jól kidolgoztam a tésztát, majd 20 percig pihentettem. Ezután még kétszer dagasztottam, közte 10 percet pihentettem.
Egy jénait kiolajoztam, beszórtam liszttel, és beletettem a szépen megformázott tésztát. Tetejét bevagdostam,  pihentettem még 20 percig, aztán a ecsettel jól bevizeztem.
A tálat a tetejével lefedtem, és hideg sütőbe tettem. 240 fokon 40 percig sütöttem így, majd levettem a tetejét, és 200 fokon még 20 percig sütöttem.
Ekkor lekentem vízzel, konyharuhával letakartam, s így hagytam kihűlni.

Nagyon finom, kívül ropogós, belül lágy.


A gáztűzhelyben sült kenyér, kelesztés után....

...és kisülve a héja kicsit meg is pirult...

....de finom volt, körözöttel

Kis maradék, az egyik sarka

Egy következő sütésem...

...ami kicsit sülhetett volna tovább, főleg az alja maradt világosabb.
De egy pohár aludttejjel ez is finom volt.



16 megjegyzés:

  1. Csodás! Gratulálok a szuper kenyeredhez! És Te is szuper vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez tényleg szuper kenyér, nagyon finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, finomak voltak! Mindhárom ugyanaz a recept szerint készült, mégis mindegyik kicsit más volt 😊.

      Törlés
  3. Nagyon tetszik a kenyered. Még sosem hallottam, hogy ecetet tesznek bele. Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, próbáld ki te is. Jó étvágyat majd hozzá!
      Eddig én sem hallottam ilyen receptet, de valamire biztos jó az ecet...

      Törlés
  4. Nagyon szép kenyeret sütöttél. Nekem is van egy olyan receptem amibe ecet is van. Egyszer ezt is megsütöm azt hiszem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Éva, váljék majd egészségetekre!

      Törlés
  5. Nagyon szép mindhárom kenyér, igaz az elsőn látszik hogy jó ropogósra sült a héja. Nagyon egyszerű recept, elmentem és megfogom én is sütni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva, fogyasszátok majd Ti is egészséggel!
      Az első képen lévő sült villanysütőben, ezáltal annak sokkal szebb, fényesebb lett a héja, és valóban ropogósabb is lett. 😊

      Törlés
  6. Szerintem igazán remekeltél - megint! <3

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű lett. Kicsit másabb a recept, mint az enyém, ki fogom próbálni ezt is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, próbáld ki, ízre nagyon finom a kenyér, és villanysütőben sütve tényleg szuper lett 😊! Sok sikert hozzá!

      Törlés
  8. Bár én tudnék ilyen szép kenyereket sütni. Tavasszal több időm lesz, tervben van, hogy megpróbálkozom vele. Addig csak nézegetem másoknál, hogy milyen ügyesek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, kívánom hogy szép és finom kenyeret tudj majd sütni!

      Törlés