2023. január 12., csütörtök

Haltepertő batátával és ecetes tormával





Idei első halételünk volt ez a finom bundázott busa, amit a neten találtam, haltepertő néven. Szerintem sok köze nincs a tepertőkhöz, de nagyon finom volt 😋. 
S mivel elmúlt már január elseje, így bátran ehetünk halat, mert ugye újévkor nem szabad. Akkor ugyanis a hal elúszik a szerencsénkkel.... 😀
 
A busát húsának rendszeres fogyasztása csökkenti a vér koleszterinszintjét, és az érelmeszesedést megelőző élelmiszerek közé sorolják. Húsa fehér, nincs annyira jellegzetes, karakteres íze mint sok más hazai édesvízi halunknak, de ez előnyös is lehet, mert az elkészítése során több lehetőség nyílik a fűszerezése terén.
És még pozitívuma, hogy "olcsó", ha halak esetében egyáltalán lehet olcsó fajtáról beszélnünk. Mindenesetre nem annyira drága, mint a legtöbb hal. Mi szeretjük, próbáljátok ki, ha kedvelitek a halakat!

Hozzávalók, a hal: 25 dkg busafilé, 
a páchoz: 2 gerezd fokhagyma, só, bors, 1 mokkáskanál pirospaprika, 1 evőkanál olaj,  
a bundázásához: fél tojás, 1-2 evőkanál liszt, 2 evőkanál tejföl, 3 dkg reszelt sajt, 1 mokkáskanál pirospaprika, 
a kisütéséhez: olaj.

Elkészítése:
A busa szeleteket kb. 3 cm-es darabokra vágtam, majd sóztam, borsoztam, megszórtam pirospaprikával és áttört fokhagymával. Meglocsoltam az olajjal, és átkevertem. A tálat lefedve hűs helyre tettem, kb. 1,5-2 órára.
Az idő leteltével elkészültem a bundázásához. Egy másik tányérban összekevertem a tojást, a tejfölt, a reszelt sajtot, a pirospaprikát és annyi lisztet, hogy sűrű masszát kapjak. Ebbe forgattam bele a haldarabokat, és nem túl forró olajban kisütöttem. Gyorsan, pár perc alatt megsülnek.

Köretnek batátát (édesburgonya) sütöttem, olaj nélküli fritőzben, és házi készítésű ecetes tormát kínáltam mellé. A batáta és a torma is Apukám kertben növekedett, azért volt olyan finom 😀.


A haltepertő ötlete: innen
 



12 megjegyzés:

  1. Épp tegnap jegyeztem meg, milyen rég ettünk halat. Ritkán kerül rá sor, pedig szeretjük. Nagyon jól néz ki, étvágygerjesztően tálaltad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda, finom volt, próbáld ki egyszer. Sajnos mi sem eszünk annyi halat, mint amennyire szeretjük.

      Törlés
  2. Különleges finomságot készítettél nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és finom ebédet készítettél! Én a napokban pontyszeletet rántottam sajtos bundában. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Éva! Én is rántottam már halat sajtos bundában, az is nagyon finom.

      Törlés
  4. Különleges bundát kapott és nagyon gusztusos a tálalás is. Bár szeretném a halakat, biztosan kipróbálnám, de a szemem így is a látványtól jóllakott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, téged is bíztatlak, hogy próbáld ki egyszer 😊.

      Törlés
  5. Különleges ételt készítettél, nagyon szépen tálaltad.

    VálaszTörlés
  6. No, ez kimarad. A hal nem az én "esetem" :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha a bundázás tetszik, gondolom csirkemellel is el lehet készíteni, lehet hogy egyszer én is megpróbálom majd.

      Törlés