2023. január 25., szerda

Aludttejes sajtos pogácsa





Már sok mindent sütöttem-főztem az Ízőrzők műsora nyomán, most egy finom pogácsára esett a választásom, amit Kőszegszerdahelyen sütöttek.
A napokban (még január elején) néztem a műsort, és mivel épp elkészült az aludttej - amit hetente rendszeresen csinálok házi tejből - gondoltam gyorsan meg is sütöm a pogácsát, de csak egy csökkentett mennyiségből, mert fél kg lisztből nekünk nagyon sok.

És a dagasztáshoz egyúttal ki is próbáltam az új robotgépemet, amit decemberben nyertem. Nagyon jó volt a bemutatkozása.....

Hozzávalók nálam, a tésztához: 25 dkg liszt, 1-1,5 dkg élesztő, 0,5 dl tej, 1 kiskanál cukor, 6 dkg zsír, 1 tojás fele-háromnegyede (a többi félretéve a tetejére), kb. 1 dl aludttej, 2 kiskanál só, 
a kisodort tészta megkenéséhez: 4 dkg zsír,
a pogácsák tetejére: a félretett tojás és reszelt sajt.

Elkészítése:
Először az élesztőt futtattam fel, fél dl langyos tejben, egy kiskanál cukorral.
Az átszitált lisztben elkevertem a sót, hozzáadtam a zsírt, a tojást, a megkelt élesztőt és az aludttejből annyit, hogy a tészta jól gyúrható, nem túl lágy, de de túl tömör se legyen.
Ezután a bedagasztását a gépre bíztam, majd kisodortam, és megkentem az erre szánt zsírral. Feltekertem, mint a bejglit és háromrét hajtottam. Hagytam kelni.
Ekkor kb. másfél centi vastagra sodortam, tetejét bevagdostam, és 4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Tepsibe raktam, tetejüket megkentem a félretett tojással, megszórtam reszelt sajttal, és a maradék tevéske tojást a tetejükre csurgattam.
előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsültek.

Az aludttejes pogácsa előnye, hogy még másnap is finom, friss, puha marad.

A tészta dagasztása

A zsírral megkent, kinyújtott tészta

A feltekert és háromrét hajtott tészta

A megkelt tészta

Kiszaggatva....

...és már a tepsiben, rajta a sajt is, sütésre készen



14 megjegyzés:

  1. Látom jól dolgozik az új gép! :-)) Csodás pogik lettek, szépen felemelkedtek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa, igen, nagyon jól dolgozik 😊

      Törlés
  2. Tényleg csodás pogácsákat készítettél. Nagyon finom lehetett. A férjem imádja a pogácsákat, de nem sűrün sütök.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, nálunk elég sűrűn készül valamilyen pogácsa, mindnyájan szeretjük 😊.

      Törlés
  3. Gyönyörű pogácsákat sütöttél, és látom az új segítséged is jól végezte a dolgát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, igen, jól végezte a dolgát 😊. Finom lett a pogácsa!

      Törlés
  4. Kedves Kati! Gratulálok az új robotgépedhez - veled örülök - használd sokáig egészségge! A pogácsáid nagyon kívánatosak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Marcsi, remélem sokáig "dolgozhatunk" együtt, és sok finomság készül majd 😊.

      Törlés
  5. Bizony jól néznek ki a pogácsák - na de tud "rosszul kinézni" egy sajtos pogácsa ? :-) Nekem legalábbis mind tetszik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Sajtos pogácsa nálunk is jöhet mindig 😊!

      Törlés
  6. Még sosem sikerült egy adást sem megnézni ebből a műsorból, de így rajtad keresztül látom a jobbnál jobb recepteket. Csodásak azok az elkülönülő rétegek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea, finom volt, szép levelesre is sikerült.
      Sajnálom, hogy még egy adást sem tudtál megnézni a tv-ben, de az interneten is fent van a legtöbb epizód, ha egyszer lesz időd, nézzél bele...

      Törlés