2020. január 24., péntek

Waldorf saláta





Egy finom saláta, csupa friss és nyers hozzávalóból, amit lehet fejes salátával is tálalni. Nekem most nem volt itthon, de anélkül is teljesen jó volt. A jól harmonizáló alma-dió párosítást a roppanós, kissé fanyar zeller és az ementáli sajt nagyon jól kiegészíti. Ilyenkor télen egy igazi vitaminforrás...

Hozzávalók: egy közepes zeller, kb 20 dkg-os, 2 nagyobb alma, 15 ementáli sajt, egy jó maroknyi dióbél, kb. 10 dkg, só, bors, fél citrom leve, fél dl majonéz, egy-másfél dl tejföl.

Elkészítése:
A zellert gyufaszál vékonyságúra vágtam, a hámozatlan almát vastagabb csíkokra, kockára. Ezeket rögtön meglocsoltam citromlével, hogy ne barnuljanak meg. A sajtot kisebb kockákra daraboltam, a diót durvára vágtam, amiből néhány szemet eltettem a díszítéshez.
A majonézből és a tejfölből só, bors és némi citromlé ízesítésével kikevertem az öntetet, amivel leöntöttem a salátát. Tálalásig hűtőszekrénybe tettem, hogy jól összeérjenek az ízek

Most sült hal mellé készítettem - ami majd a következő bejegyzésem lesz -, de fogyaszthatjuk magában, vagy tálalhatjuk húsok, hidegtálak mellé is. Mindenképpen nagyon finom!

Még az öntet nélkül



18 megjegyzés:

  1. Guszta, tudnám szeretni csak így magában is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, nekünk azért jól esett egy kis halacska mellé 😋

      Törlés
  2. Minden az adagoláson múlik, hogy az ízek harmonizáljanak, ezt tudják a szakácsművészek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kincse, remélem nekem is sikerült jól eltalálni az arányokat 😊

      Törlés
  3. Az egyik kedvenc salátám. Szeretem, hogy minden nyers és roppanós benne. Legközelebb én is teszek hozzá sajtot, hogy még finomabb legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea! Mindenképpen próbáld ki sajttal, mert kár kihagyni 😊😊

      Törlés
  4. Ismerem ezt a salátát, nekem is van már a blogomban. Jó ízeket hoztál össze és biztos, hogy finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia, tényleg nagyon finom volt 😊

      Törlés
  5. Nagy kedvenceim a saláták! A sajt-alma párost meg imádom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vanilin, örülök hogy Te is nagy kedvelője vagy a salátáknak 😊, könnyűek, finomak, és egészségesek is...

      Törlés
  6. Valóban pompás lehetett a hal mellé, föleg a dió miatt - is. :-) Csodás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Zsuzsa, nagyon jó választás volt a hal mellé. Ha lehet mindig valami könnyű salátát választok melléjük 😊

      Törlés
  7. Ó, de jól mutat! És az a sok zöldség! Mennyire szükségünk van most a vitaminpótlásra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Ani! Ilyenkor télen úgy néz ki még jobban kívánjuk a salátaféléket, talán mert kevesebb van belőlük...

      Törlés
  8. Ezt a salátát mi is nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
  9. Számomra új ez a recept, de tetszik, ezt nem lehet nem szeretni!

    VálaszTörlés