2020. január 14., kedd

Sajtos-magvas csillagok, harangok...




Még karácsony és szilveszter között készült ez az egyszerű, könnyű sós ropogtatni való. Receptje Mariá Hajková "Édeskönyv"-éből való. Régi könyv, 1978-as kiadású, már otthon lánykoromban is többfélét megsütöttünk belőle. Most erre esett a választásom. A könyvben "egyszerű pogácsa" néven szerepel (145. oldal), amit kicsit gazdagítva sajttal és kedvenc magvainkkal, köménnyel, szezámmal és lenmaggal sütöttem meg.

Hozzávalók nálam: 40 dkg liszt, 18 dkg vaj, 8 dkg reszelt sajt, 2 dkg só, 1 csomag sütőpor, 2 tojás,
a tetejére: 1 tojás, reszelt sajt, kömény-, szezám- és lenmag.

Elkészítése:
A lisztet a sóval és a sütőporral összeszitáltam, majd elmorzsoltam benne a vajat, hozzáadtam a reszelt sajtot és a tojásokat. Jól kidolgoztam, majd kb. 6-8 mm vastagságúra kisodortam, és különböző formákkal kiszaggattam. Tepsibe sorakoztattam őket, megkentem tojással, megszórtam a reszelt sajttal és a magokkal. (Lehet egész mákot is szórni rá, ez akkor nem jutott eszembe.)
Előmelegített sütőben megsütöttem.

Nagyon finom, fémdobozban sokáig eláll, ha közben nem esszük meg... 😋

Sütés előtt a tepsiben, még a sajt és a magvak nélkül.
Ekkor még szépen felismerhető volt az alakjuk 😊



16 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta finom lehetett.

    VálaszTörlés
  2. Sok finomságot készítettél, ez is finom lehetett. Egyszerű, de nagyszerű, könnyen elkészíthető. Talán azért veszíti el a formáját, mert túl lágy a tésztája, és a sütőpor megkeleszti. De a lényeg a jó íze, és az biztos, hogy megvolt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia! Igen, ahogy írod, nagyon egyszerű elkészíteni. Az íze is jó lett. A sütőportól megdagadtak, de fő, hogy a tésztája jó omlós lett. Az eredeti recept szerint pogácsákhoz szólt a leírás, azoknak meg nem változik sütés közben az alakjuk 😊

      Törlés
  3. Nagyon kívánatosak lettek ezek a sós finomságok.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Iza, finom ropogtatni való volt 😊

      Törlés
  4. Vártam már a receptet, csodásak lettek. Az, hogy az alakjuk megváltozott nem baj, csak az enyém ne változzon tőlük ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Nea! Igen, kicsit várniuk kellett, míg felkerültek 😊. Sajnos már a mi alakunk sem változik tőlük, mert már rég elfogytak... 😊

      Törlés
  5. Szépek, jól áll nekik a sokféle forma! :-) Tudnám szeretni, odavagyok a sós ropogtatnivalókért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda! Mi is szerettük, ameddig volt belőlük 😊, s úgy tűnik, hogy minél többet állt a dobozban, annál finomabb, ropogósabb de mégis omlósabb lett...

      Törlés
  6. Nos ez tényleg egyszerű is, meg nem drága, én ezt ma kipróbálom, olyan gusztusosak a megsült süti-képek !Köszönet a jó ötletért !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mari, próbáld ki, remélem neked is ízlik majd 😊

      Törlés
  7. Nálunk is hamar kiürülne a doboza... szuper!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsa, az ilyen dobozok sajnos mindig hamar kiürülnek 😊

      Törlés