2020. január 29., szerda

Portugál krémes


Rácson hűlnek a krémesek....


Porcukorral megszórva

Az egyik kettévágva

Ezt a receptet is az interneten találtam, többet is elolvastam, inkább csak alapötletet merítettem belőlük, mindegyiken változtattam egy kicsit, amiből aztán kialakítottam a sajátomat. Nagyon-nagyon finom lett, már kétszer is megsütöttem...

Hozzávalók nálam, 12 db tésztájához: egy 45 dkg-os fagyasztott leveles tészta,
a krémhez: 7-8 tojás sárgája, 8 dkg barna cukor, 2 dl tejszín, 2 dl tej, 2 evőkanál vaníliás pudingpor, 1 púpozott evőkanál vaníliás cukor, egy citrom reszelt héja és kevés leve, egy maroknyi mazsola,
a tetejére: porcukor.

Elkészítése:
A leveles tésztát szobahőmérsékletem hagytam kiolvadni, közben elkészítettem a krémet.
Egy edényben kikevertem a pudingport a tejjel, majd hozzáadtam a tojássárgákat, a kétféle cukrot és a tejszínt. Elkevertem csomómentesre, hozzáadtam a mazsolát, majd gőz fölött puding sűrűségűre főztem. Belereszeltem a citrom héját és csöpögtettem bele egy kevés levet is. Hagytam hűlni.
A tésztát kisodortam, 12 db-ra vágtam, és kibéleltem vele a muffin formát. Megtöltöttem a krémmel, és előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütöttem.
Porcukorral meghintve tálaltam.

A krém főzése

A forma kibélelése a tésztával...

...és megtöltése a krémmel

Kisülve



15 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, praktikus ez a kész leveles tészta !

    VálaszTörlés
  2. Ez egy újdonság számomra, köszönöm, és külön köszönet a részletek fényképezésért! :)
    Ezzel a módszerrel akár más töltelékkel is elkészíthető, még olyannal is, ami kicsit folyós lenne. Készítettél már így, a muffin formában kelt tésztával is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kincse, nemrég még nekem is újdonság volt 😊
      Kelt tésztát még próbáltam sütni muffin formában, de köszi, nagyon jó ötlet 😊

      Törlés
    2. Én még nem sütöttem semmit a muffin formával, nem volt rá igény ilyen kis tortákra, de ez a rétes jó kezdésnek. :)

      Törlés
    3. ja, és azért kérdeztem a kelt tésztával sütést a muffin formában, mert érdekelne, hogy lehetséges-e, belefér-e, vagy kikel belőle nagyon? Persze, az is attól függ, mennyit lehet belerakni, szóval nem vagyok egy nagy sütögetős :)

      Törlés
    4. Próbáld ki nyugodtan a muffinformát, biztos megtetszik majd 😊
      A kelt tésztánál is gondolom jó háromnegyedig lehet tele tenni a tésztával, úgy mint az egyéb sütőporos recepteknél is.

      Törlés
  3. Hűű, de csábítóan néznek ki ezek a krémesek! Mennyei lehet az ízük! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, nagyon finomak voltak, alig tudtuk abbahagyni az evésüket 😊

      Törlés
  4. Ebben a formában még nem találkoztam krémessel, érdekes változat, de nagyon szép és finom lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lívia! Bár nem tudom, hogy miért krémes a neve, hisz a krém meg van sütve benne, de nagyon finomak voltak a könnyű ropogós tésztával.😊

      Törlés
  5. Soha nem hallottam róla, pedig nagyon jól néz ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ani! Én is csak véletlenül bukkantam rá, előtte nekem is új volt 😊

      Törlés
  6. Nagyon csábítóak. Egy kosárkányi édes mámor mindegyik. Milyen egyszerű és mégis remekbe szabott édesség.

    VálaszTörlés