2011. február 9., szerda

Citromos kuglóf



Hozzávalók a tésztához: 30 dkg liszt, 6 dkg margarin, 4 tojás sárgája, 8 dkg cukor, 2,5 dkg élesztő, 3-3,5 dl tej, 1 citrom reszelt héja, 1 tasak vaníliás cukor, mazsola, kakaó,
a tetejére: 1/2 citrom levéből és porcukorból sűrű máz, szeletelt mandula.

Elkészítése:
Az élesztőt futtassuk fel 1 dl tejben. A margarint olvasszuk fel, hagyjuk kihűlni, majd keverjük el benne a cukrot. Adjuk hozzá a tojássárgákat, a citrom reszelt héját, a maradék tejet, végül a felfuttatott élesztőt. Apránként adjuk hozzá a lisztet, jól keverjük ki, hogy hólyagos legyen, használhatunk robotgépet is. Adjuk hozzá a mazsolát, majd válasszuk kétfelé. Az egyik feléhez adjunk egy kis kanál kakaót, a másikhoz a vaníliás cukrot. 
Alaposan kivajazott, lisztezett formába tesszük - liszt helyett használhatunk zsemlemorzsát is, akkor sütés után még könnyebben ki tudjuk venni a formából  -  felváltva világos és kakaós tésztát. Letakarjuk, és langyos helyen 45-50 percig kelesztjük. 
Előmelegített sütőbe tesszük, először közepes,  majd kis lángon sütjük 40-45 percig. Sütésnél ügyeljünk rá, hogy a teteje ne égjen meg, viszont a belseje is jól átsüljön. Ha nagyon kezdene pirulni a teteje, tehetünk rá alufóliát. 
Miután kihűlt, bevonjuk a citromos mázzal és megszórjuk szeletelt mandulával.

A világos tészta

A formában, kelesztés előtt....

....és kelesztés után

A felszeletelt kuglóf



3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Megcsináltam, nagyon finom lett. De: szépen megkelt a formában, úgy ahogy kelt, sütés közben figyeltem, szépen sült, nem is pirult a teteje, de kicsit megrepedt, majd mikor lezártam a sütőt, kicsit még bent hagytam, és összeesett.....vagyis nem maradt olyan szép magas. Mi a csudát ronthattam el? Amúgy nagyon nagy sikere lett a családomban.
    És nagyon klasszak a receptek, már több helyre is elküldtem ezt az oldalt! :))

    VálaszTörlés
  2. Szia Edit!
    Legelőször is köszönöm a bejegyzéseidet. Sajnálom, hogy a kuglófod összeesett, nem tudom mitől, de szerintem semmit sem rontottál el. Sütés után van amikor nekem is egy kicsit össze szoktak esni a kelt tészták, sőt a piskóta is.
    De annak örülök, hogy finom lett.

    VálaszTörlés
  3. Szia! :)
    Megadnád az email címed? Mert lenne még kérdésem, az enyém: jedio1234@gmail.com

    Köszönöm

    VálaszTörlés