2011. február 23., szerda

Gyümölcskosárka


Gyümölcskosarak mandarinnal, kivivel, ribizlivel és áfonyalekvárral

Ezeket a kosárkákat pedig kivivel, valamint ananász és cseresznye befőttel díszítettem

Végül nyári gyümölccsel, friss eperrel....



Hozzávalók kb 40-45 db 6-6,5 cm átmérőjű kosárka tésztájához: 20 dkg liszt, 10 dkg cukor, 2 kiskanál keserű (nem cukrozott) kakaópor, fél sütőpor, 13 dkg margarin, (egy fél kocka), 2 tojássárgája (ha kisebbek a tojások tehetünk bele hármat is)
a töltelékhez: egy csomag vaníliás puding, 0,5 l tej, ízlés szerint cukor (én 5 csapott evőkanállal szoktam beletenni), gyümölcsök tetszőlegesen, 1 csomag tortazselé (12 grammos, színtelen DrOetker), hozzá víz vagy gyümölcslé és cukor

Elkészítése:
A tésztához valókat összegyúrjuk, kb. 2-3 mm-esre kisodorjuk, kiszaggatjuk és a fémformákba nyomkodjuk. Előmelegített sütőben megsütjük, vigyázzunk, hogy ne égjenek meg, mert vékony a tészta.
Ha kihűltek elkészítjük a pudingot, és mindegyik kosárkába teszünk 1-1 kanállal. Ezután mindjárt tehetjük rá a gyümölcsöket, bármilyet, ki mit szeret, és ami mutatós. Én kivivel, mandarinnal, ananász és cseresznye befőttel, fagyasztott ribizlivel és áfonyalekvárral díszítettem. De nyáron finom eperrel, málnával, szederrel, sárgabarackkal, stb.....
Miután rátettük a gyümölcsöket, elkészítjük a tasak leírása szerint a tortazselét, én víz helyett mindig valamilyen befőtt vagy gyümölcslevet szoktam hozzá használni. Ha az aszpik már kicsit kezd sűrűsödni, de még folyékony, kiskanállal vagy kenőtollal befedjük vele a kosárkák tetejét, szép fényt kap tőle. Ha gyorsan kezdene sűrűsödni, akkor újra fel lehet melegíteni, és megint folyékony lesz. 
Hűtőszekrényben szoktam tárolni, hidegen finomabb.

A tésztát kiszaggatjuk, és belenyomkodjuk a formákba

A kisült kosárkákat megtöltjük a pudinggal, majd tetszőlegesen
kidíszítjük a gyümölccsel



1 megjegyzés:

  1. Hűűű nagyon guszta :))) Szerzek majd ilyen kis formákat és kipróbálom :)))

    VálaszTörlés