2023. augusztus 1., kedd

Lecsó csirkemellel gazdagítva - és régebbi lecsóim itt, egy helyen





Ha augusztus, akkor lecsó 😋, bár én egész évben szoktam főzni, a téli hónapokban fagyasztott paprikából és paradicsomból. Nem érzek különbséget a fagyasztott és a friss között, de a frissből talán mégis más....
Paprikából mindig a piros húsút használok hozzá, esetleg tarkítva egy két darab fehér húsúval. A pirosnak nekem sokkal finomabb az íze. Füstölt kolbászt is mindig teszek bele, csípőset, szalonnát is sokszor. De van hogy a paprika-paradicsomot cukkinivel, gombával vagy padlizsánnal egészítem még ki, és van hogy egy darabka hús is kerül vele, mint ahogy most, kevéske csirkemell.

Van hogy még tojással gazdagítom, sűrítem. Köretnek vagy tarhonyát csinálok mellé, vagy vele főtt krumpli kerül bele, ritkán rizs, hisz a lecsónak számos változata van. Ezért is gyűjtöttem ki a régebbi lecsóimat, hogy itt egy helyen legyenek. Mindegyik más, szinte kétszer nem lesz egyforma, de abban megegyeznek, hogy mindegyik finom, ami nélkül nem nyár a nyár....🌞

Hozzávalók, mennyiségek nélkül: vastag húsú piros paprika, kb. fele annyi paradicsom, sok hagyma, egy-két szelet füstölt szalonna, só, ha kell még hozzá kevés sertés zsír, őrölt paprika, erős füstölt kolbász, most egy fél csirkemellnek kb. a fele (ennyi nekünk elég volt), 
köretnek: kézi tarhonya, só, olaj vagy zsír, 
tálalásnál: tányéronként egy-egy kis szelet füstölt szalonna.

Elkészítése:
A szalonnát kis kockákra vágtam, a hagymát szálára, lényeg hogy ne legyen apró. A paradicsomnak eltávolítottam a héját, majd a paprikával együtt tetszőlegesen feldaraboltam. A kolbászt karikákra vágtam, a csirkemellet pedig nagyobb darabokra..
Először a szalonnát olvasztottam ki, majd ment mellé a hagyma, a csirkemell, s együtt még dinszteltem. Ezután beletettem a paprikát és a paradicsomot, sóztam, és megszórtam őrölt paprikával. Így együtt dinszteltem tovább, egy kis vizet is öntöttem hozzá (ennek majd később lesz jelentősége). 
Mikor jó háromnegyedig kész volt, akkor adtam csak hozzá a kolbászt, mert nem szeretem ha minden íz és szín kifő belőle.
Közben elkészítettem a tarhonyát. Olajban megpirítottam, és a lecsóból mertem le hozzá levet, plusz még egy kevés tiszta vízzel engedtem fel. Egy Ízőrző műsorban láttam, hallottam, hogy a tarhonyát nem sima vízzel engedték fel, hanem a hígabbra főzött pörkölt levével. Így sokkal ízletesebb lesz. És tényleg...

Tálaláskor tányéronként még egy-egy kis szelet füstölt szalonnát sütöttem ki hozzá, és egy szelet friss kenyeret kínáltam hozzá.
Nagyon finom volt, mindenkinek jó étvágyat hozzá.

10 megjegyzés:

  1. Lecsó nélkül nálunk sem múlhat el a nyár... remek válogatást osztottál meg velünk, egyik gusztább mint a másik, lehet miből válogatni. Nálunk ma bográcsban készült a lecsó.... szalonnával, kolbásszal, tojással és virslivel. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, de ami nálatok készült ma a bográcsban az aztán valami igen finom, laktató ebéd lehetett 😋! Mert az ilyen fajta ételek szabadtűzön az igaziak...

      Törlés
  2. Én is pont holnap készülök lecsót késziteni. Nagyon látványos lecsó kavalkádot készitettél, tettél elénk, egyik szebb, mint a másik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Lívia, és jó étvágyat a mai lecsóhoz 😋!

      Törlés
  3. Finom és sokféleképp variálható a lecsó - nekem a sok-kolbászos a kedvencem. Én készre főzve, egy-egy adagra kimérve, a fagyasztóba is teszek el. Jó az télen is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Mari, én is mindig teszek bele kolbászt, anélkül nekem nem lecsó a lecsó 😊. Az is jó megoldás, hogy készen teszed a mélyhűtőbe, akkor télen csak melegíteni kell.

      Törlés
  4. Jó sok finomságot felsorakoztattál egyik jobb mint a másik! Ami nálunk férjemmel együtt még kedvenc volt az a csirkemájjal készült lecsó !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Hasonlót Anyukám is szokott főzni - fenn is van a blogomon, mint csirkemáj pörkölt -, csak abban paradicsom nem volt. Azt én is nagyon szeretem. De rég is ettem már olyat...

      Törlés
  5. Hú, jó sok lecsód van! De tényleg. Nem lesz kétszer egyforma. Én is nagyon szeretem, télire üvegben is el szoktam rakni. nagy könnyebbség, ha éppen nincs időm, csak előkapok egyet, és már ehetjük is egy kis virslivel vagy tojással. Itt a recept: https://korsocska.blogspot.com/2022/08/lecso-ahogy-en-keszitem.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani, néztem a te lecsóidat is, jó télen csak elővenni egy üveget, és kész az ebéd 😊.

      Törlés