2016. szeptember 23., péntek

Ratatouille, a francia lecsó - LVK. 8. forduló - Franciaország



Melindánál folytatódik a Lássunk világot a konyhában játék, most a francia gasztronómiát fogjuk tanulmányozni.

Francia receptek után kutakodva a most elkészített lecsóm eredeti receptjét itt találtam, kolbászos ratatouille címen. Már van a blogom egy ratatouille, de már első olvasásra is ez jobban tetszett, így gyorsan megfőztem.
Nagyon finom lett, a kolbásztól kicsit magyaros ízvilágú, mégis más, mint a mi lecsónk.
Kicsit tartalmasabb, mint a nyári lecsók, de nem is baj, hisz nálunk is itt jár már az ősz, nemcsak  Párizsban....


Hozzávalók nálam: 3-4 db különböző színű paprika, 1 csilipaprika (aki szereti az erőset), 2 db krumpli, egy kisebb, vagy egy nagyobb padlizsán fele, egy fél cukkini, 4-5 db paradicsom, 2 db hagyma, olívabogyó, olívaolaj, őrölt pirospaprika, 1-2 gerezd fokhagyma, 1-2 szál kakukkfű és rozmaring, néhány friss bazsalikomlevél, só, pirospaprika, őrölt bors, kb. 1 dl vörösbor, egy arasznyi füstölt kolbász.

A hagymákat félbe vágtam, felkarikáztam, az olajon megdinszteltem. A paprikát karikákra vágtam, a krumplit felkockáztam, a padlizsánt és a cukkinit kicsit nagyobb darabokra vágtam, a paradicsomot nyolcadoltam, a fokhagymát összezúztam, majd az összes feldarabolt zöldséget a megdinsztelt hagymához adtam. Sóztam, borsoztam, megszórtam a pirospaprikával. A kakukkfüvet leszedtem a száráról, a bazsalikomot felaprítottam, a rozmaringszálat egybe hagytam, majd ezeket is az előzőekhez kevertem. A kolbászt karikákra vágtam, és az olívabogyókkal együtt a zöldségek tetejére szórtam, majd fedő alatt félpuhára főztem. Ekkor hozzáöntöttem a bort, és készre főztem.

A hozzávalók

Elkezd főni a lecsó



10 megjegyzés:

  1. Tényleg tartalmas, ez a lecsó és nagyon guszta.:) Szuper fotók!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Vanilin! Szép hétvégét :-)

      Törlés
  2. Nagyon finom tartalmas lecsót főztél! Gyors voltál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva! Igyekeztem, ne hogy elfeledkezzek róla :-)

      Törlés
  3. Micsoda színkavalkád és nagyon tetszik az ízvilága is.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon mutatós és finom is lehetett.

    VálaszTörlés
  5. Szeretem! Látványos, csodaszép fotók!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...